31. august 2015

Ut å fly igjen....

Denne gangen litt logistikk (vel, vet er det vel strengt tatt nesten hver gang jeg pakker)

Fordi, min kjære hadde jeg alt kjørt til flyplassen i Sandefjord, tirsdag 25 august. Hadde også vært der mandagen 24 august, da skulle Mamma fly hjem - og det gudskjelov i kristen tid.

Min kjæres avgang denne tirsdagen var mye tidligere ! Vi satt i bilen kl. 0400 !!

Han ville helst bare ha med seg håndbagasje, også skulle han returnere tilbake til Roma torsdagen 27. Derfor hadde han lagt i min koffert det jeg måtte ta med, som var hans. Så skulle jeg fylle opp videre med mitt, som blant annet besto av en del nyinnkjøpte klær.... samt jeg ville jo helst bare ha 2 kofferter å drasse på. Denne store her og min håndbagasje:


Så da etter å ha vært på Torp flyplass 2 dager på rad, var tredje dagen til Gardermoen og min avgang til Roma, Italia:


Sa det var litt logistikk her.... men, alt var da med, og kofferten veide akkurat 20 kg !

Vel fremme i Fiumicino flyplass, landet vi denne gangen på terminal 1 ! Noe som er litt nytt for meg, da vi før landet alltid på terminal 3 (ja, denne flyplassen er STOR, med i alt 5 terminaler).

Jeg skulle jo hente min gjenglemte PC ! Min kjære hadde fått opplyst at den lå på "lost and found" - men, neppe det stedet hvor jeg jo hadde vært....så da var det å finne det andre "lost and found"........

Hadde fått beskjed om at dette lå i terminal 3....vel storyen er like lang som da jeg oppdaget den var borte....så jeg prøver meg på en kortversjon.

Se for deg -  meg, drassende på 2 kofferter, til sammen ca 30 kg, og vesken over skulderen, jeg må gå ut av terminal 1 for å gå til terminal 3....nevnte jeg det var vel 30 grader ? Så joda svetten renner før man entrer døren inn til neste terminal ! Med andre ord, man er sur allerede.

I hvert fall, det tok meg vel 1 time, og 4 forskjellige steder jeg måtte innom.

Sted nr 3 sa at det var helt sikkert at sted nr 4 hadde den. Så jeg ganske sur og hissig, ba henne ringe for å sjekke, før jeg igjen dro 30 kg kofferter helt til enden av terminal bygget. Tror rett og slett ikke damen turte annet, så gal så jeg vel ut der jeg sto !!

Kom dit bort, og ble her møtt at uniformerte karer med gunner i sidelomma, sier mitt ærend, og får en fyr som nesten skriker til meg:

Go back to terminal 3 and lost and found there !

Jeg ble vel rett og slett litt sjokka, og gjentar rolig at jeg har blitt bedt om å komme hit, etter at damen fra sted nr 3 ringte dem jo nettopp.

No, go back !

Da var vel tålmodigheten min oppbrukt, og spør:  har ingen ringt hit de siste 10 minuttene angående en pc?

No....

Jeg snur meg og marsjerer avgårde, og syns det er ordentlig trist og oppleve Italia fra denne siden....at ingenting fungerer, ingen tar ansvar, man blir sendt som pakkesel fra sted til sted, og møtt av bare sure folk som hater jobbe sin.....viva Italia......:(

Så blir jeg ropt etter, og spurt om det var en PC det gjaldt.
Kan ikke la være og svare ganske syrlig, vel det var det jeg prøvde å si til dere !

Noe som ligner på en søppel pose, blir tatt frem og alt innhold blir rett og slett sluppet i fri fall på gulvet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Der kommer det vel 50 mobil telefoner ut (regner med at samtlige gikk stykker) og på toppen lander 2 PC, hvor av en er min (kjenner den igjen pga huskelappen som er klistret på utsiden) - regner med den også gikk i stykker....?

Men, nå orket jeg ikke mer, og igjen må vise pass og signere papirer....og ja, da jeg kom hjem, tror du PC min virket?

Niks, skjermen var ødelagt og den er svart og forblir svart....f.... italiener, som har så lite respekt for ting som ikke er deres !!!



3 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

huff og huff, dette var ikke bra


håper forsikringen gir deg ny

Jorunn

Anonym sa...

I call that VERY bad service!!! I can understand how angry you felt dragging 2 heavy suitcases all over the place and finally finding your broken laptop!!! Hope it will be covered by your travel insurance!

Hege sa...

Verste oppførsel av en ansatt jeg har om, forferdelig. Blei litt sjokka nå.