15. august 2015

.... fortsettelsen.....

Neste morgen, tok vi en liten vandring rundt på eiendommen, før frokosten skulle inntas.

Jeg liker godt å se hvordan beplantingen gjøres andre steder i Italia. Innerst mot veggen er det oleander, ytterst lavendel, over henger blåregn, og det var moro å se hvordan det var tilrettelagt for hvordan dette skulle etterhvert bli et hengende "tak" over alle dører og vinduer. Ett flott skue:


Klart man har en løve, ved inngangen:



Det var så deilig å finne denne plassen i skyggen, at frokosten ble spist ute:


Etterpå ville vi gjerne få omvisning, av andre typer rom stedet hadde å tilby.

Vi ble geleidet inn i biblioteket i 2 etasje, mens resepsjonisten skulle finne nøkler (eller helt riktig sagt, plast kortene:).

Flott her inne, med nydelig himling og en ruvende peis:


Da var tiden kommet til å sjekke ut, fra dette vakre stedet, Borgo dei Conti Resort:


Men, før vi gikk ut av denne staselige døren, ble vi høflig spurt - hvor gikk ferden hvor videre denne dagen?

Nevnte, som sant var, vi hadde tenkt oss innom byen Cortona, til lunsj. Hvorpå vi fikk til svar:

Want to eat a nice lunch? Then I for sure recommend the il Falconiere, a Relais Restaurant and hotell, its just on the way to Cortona.

Jo, dette hørtes da spennende ut, hva var så adressen dit?




Da ble det en ny adresse som ble lagt inn på bilens BPS, og vips - etter kronglete småveier som til slutt endte i bondeveier...ankom vi:


Som det så flott sto beskrevet i deres brosjyre:

Gourmet getaway, savour the pleasures of a Michelin starred cuisine
 and unique charn of a stay in a Relais & Chateaux:


Mange år siden jeg har nå spist på en Michelin stjerne restaurant, så igjen ante det meg at dette ble en gourmet mat opplevelse (ikke bra med tanke på min 50 år gamle kropp, som jeg helst vil ha i samme størrelse en stund til, og ikke større.....)


Nydelig eiendom dette her også, mindre prangende med småhus spredt overalt og en nydelig hage, stort basseng, og masse potter med pelliser.

Når stedet heter il Falconiere - som vel betyr noe sånn som: falkeoppdretter, jeger med falk.

Finner man selvsagt en falk som bor her:


Da vi fortalte vi var fra Norge, fikk vi vite historien om 50 årslaget de hadde huset ett par uker siden. Hele stedet hadde blitt leid for 3 dager, og feiring hadde det vært....til laaangt på natt hver kveld. Ja, nordmenn drikker mye gitt....ehh....ja, vi gjør kanskje det, samtykket vi i.......

Men, det som hadde virkelig overrasket betjeningen, som hadde vel fått lagt seg stort sett ved 4 tiden, var at åtte om morran, da var nordmennene oppe for å løpe !

Fikk da spørsmål om dette var vanlig, når nordmenn var på ferie?

Vel, jeg måtte jo smile og helt ærlig le litt, mens jeg sa:

At dere hadde nok besøk av den delen av befolkningen som er veldig sporty ! Vi løper ikke på morningen når vi har ferie, og når jeg tenker meg om, løper vi aldri, kun gå tur.

Hun smilte og nikket, mens jeg syns hun liksom tok en kikk på magen til min kjære...mulig jeg innbilte meg det altså....:?

Vi fortalte hvor anbefalingen var kommet, og at vi hadde vært på Borgo Dei Conti Resort, for å feire min 50-årsdag, men da i stillhet !

Hvorpå jeg fikk med engang servert til lunsj, ett glass med bobler (på huset). Jeg er veldig glad i lammekjøtt, så da det sto lamme koteletter på menyen, var det ingen tvil hva jeg skulle ha:


Min kjære valgte tartar:


Da vi ble spurt om dolce (dessert) svarte jeg veldig fornuftig, nei takk !

Hva tror du så kom ....... en liten smaksprøve fra kokken, og selvsagt "on the house" dette også ! Åhhh,mamma mia dette var sååååå godt, at det var ikke en rest igjen etter at vi hadde delt dette her:


Min kjære mann, som også har kommet seg på instagram, har her akkurat tatt ett bildet, og ivrig må legge det ut, før han kommer tilbake til bordet vårt:


Hva tok han så bildet av ?

Jo, denne utsikten her:


Flott området dette her, med nydelig utsikt, vi har da beveget oss i Toscana:



Etter dette herremåltidet, orket vi ikke kjøre innom byen Cortona, det får bli en annen utflukt en annen gang. Vi satte GPS på Bolsena igjen, mette og fornøyde - fulle av inntrykk !!


Nettsiden, http://www.ilfalconiere.it/ til il Falconiere finner du her:

5 kommentarer:

Bente sa...

Du hadde virkelig en nydelig feiring i stillhet Helen. Det er bare så vakkert. Lengter tilbake igjen jeg vettu. Utsikten som T tok bilde av, minner med veldig om La Costa i Montefollonico, hvor vi har vært flere ganger. Det ligger jo også i Toscana. God søndag

Fru Tunheim sa...

For en fin feiring og markering av den store dagen din. En dronning som deg verdig! Det ser helt fantastisk ut alt sammen.

God søndag. Vi har vært på ettermiddagskino

Sylvia sa...

Så fin feiring du har hatt Helen. Velfortjent.
Morro å bare ta det på sparket, og dra til et nytt sted. Det er jo da Magi skjer......
Mye nydelig mat. Og den desserttallerkenen dere fikk dele, så nyyyydelig ut!!!!
Håper du ikke er utslitt etter all feiringen ;)

Jorunns hobbyblogg sa...

Kjempefint, så flott feiring!!
og tusen takk for titten :-)

Jorunn

Elisabeth sa...

WOW!!! For et FANTASTISK sted! Ekstra hyggelig at de vartet dere opp litt ekstra da.

Lurt å følge gode anbefalinger gitt. Du ga dem iallefall god reklame her.