17. august 2015

En liten tur innom Orvieto !

Det gjorde vi en dag i forrige uke:



I strålende solskinn og varme:


Det er veldig trange gater her inne, og denne lille bussen her, ville ikke jeg turt å kjøre - med slik klarering til husveggene !!! Har også sittet inni bussen engang, og vet du hva...det var nesten litt skummelt - så nær syntes jeg vi var svinger og husene.

Da den passerte oss, stilte vi oss inni døråpningen du ser til venstre:



Fine ryggen til min kjære (går stort sett foran meg), og hvis du ser hva han har i hånden...?
En bærepose? Joda, vi har vært på en liten shopping runde.

Egentlig, var det jeg som skulle se etter en ny sommerkjole, badetøy, og kanskje ett par sko?
Fant jeg noe?
Niks...ingenting.

Derimot til min kjære, fant jeg sommer sko, og t-shorte samt en kort ermet lin skjorte, alt på saldi = salg ! Så han var stor fornøyd:



Da var det bare å ta seg en lite pause i varmen, glass hvitvin slår sjelden feil....


............. med andre ord, min tur til å kjøre hjem igjen skjønte jeg.

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Her har jeg plutselig gått glipp av to innlegg som først dukket opp nå. Hm....
Ja, er det ikke alltid sånn, da, at om man leter etter noe nytt, finner man ingen ting. Og hvis man ikke skal ha noe, er det SÅÅÅ mye spennende og fint. Da var det altså hans tur til noe nytt denne gangen :)
Nå sitter jeg ute og hører noen naboen spille høy musikk, sånn tidlig på kvelden. Det gjorde de også i går kveld, og hele natten igjennom , sukk. Lite søvn på meg i natt. Krysser fingrene for godt sovehjerte denne natten.
Kos dere i Norge, Helen. Det har vært fint vær hele denne uken her, men det meldes regn hele neste uke......da skal jeg til Oslo etpar dager.
God helg.

Anonym sa...

I remember Orvieto and all the lovely shops! The bus drivers are clever to navigate through such narrow streets, but of course they are used to it.

Elisabeth sa...

Ække det typisk da? At man ikke finner noe til seg selv, når man skal på shopping. Heldige T denne gangen da.
Min patriark er ikke glad i shopping. Det ordner jeg best alene i grunn.

Tenkte på deg i ettermiddag, Helen. Driver å pakker koffert igjen. Futter avsted sørover i morra tidlig. Håper på en annen temp og værtype enn vi har her i Vetsfold akkurat i dag ;)

tudeloo!