26. juli 2015

Tatt med kamera mitt på tur....

.... rundt i middelalderborgen, Castello'n, hvor jeg bor for tiden!

Her er det så fint, og jeg er rett og slett litt forelsket i disse omgivelsene, du må nesten ha vært her, for å forstå meg, og det har jo noen av dere :) - til dere andre, her kommer en liten kavalkade av bilder, jeg tok på min formiddagstur:




Når jeg går gjennom denne litt lave gjennomgangen...


.....går litt til høyre, kommer jeg på det gamle vaskeriet, brukt mye før man fikk installert vaskemaskiner tenker jeg. Tenker det var her alle nyheter/sladder ble utvekslet...he he :


På kveldstid pleier det å sitte lokale folk her, og prater med hverandre, men nå midt på dagen - altfor varmt å sitte her i varmen ! De eldre kommer setter seg i skyggen eller kommer kun ut når temperaturen synker under 30 grader - vi har på kvelden stort sett 27 grader for tiden:



Min favoritt keramiker, Giuseppe, som har sitt verksted her i Castello'n, har sine karakteristiske "hoder" hengene overalt her - som regler har de blomster oppi hodet sitt, men ikke denne her:


Her en av inngangene inn til Castello'n, i gamle dager var det sikkert store tre dører som lukket inngangen:



Jeg blir faktisk aldri lei av å vandre rundt her, og nå sommerstid, er det mange turister som også tar turen rundt inni her, og alle har kamera eller smart telefoner, fremme og knipser i vei de og!

Håper du likte å være med ?

Uken som kommer blir en gressenke uken på meg, da min kjære er på jobbtur, igjen....og jeg planlegger noen hyggelig opplevelser.


PS,
- thinking of you Noel and Jane, hope you enjoyed my "walk" :))

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det ser utrolig fint ut hos deg så jeg kan godt forstå at dere liker området.. Nå er jeg spent på overraskelsene... Jeg skal faktisk fly til Roma fra Oslo på tirsdag. Det er lenge siden sist.

Bente sa...

Jeg er jo så heldig å ha gått i disse små gatene, så jeg kan virkelig kjenne stemningen og varmen. Nå føles det så lenge siden vi var der. Bare fire, fem uker. Denne castello'n gjør noe med oss slik at vi må tilbake gang på gang.
Du må ha en hyggelig uke Helen, du klarer å få det til vet jeg. Nærmer seg en begivenhet også jo.

Jorunns hobbyblogg sa...

Ser veldig koselig ut hos deg, so Italian ;-)

det med at folk møtes til en prat om kvelden er en fin tradisjon, har sett det over alt i italia, men er det mest eldre folk?

ha en fin uke videre
Jorunn

Sylvia sa...

Takk for at du tar oss med på dine små turer, Helen. Elsker det!
Alle blomstene og plantene, pynten, stemningen.........er jo nesten som å være der.
Misunner deg litt varmen, for her har det ikke vært mye varme i sommer. Og hver gang jeg skal på en liten tur, pakker jeg ned singlets og lette sko, og så er det isende kaldt, brrrrr......godt jeg også tar med ullsokker og strikkejakke. Jeg har nemlig bodd i det i helgen som var.
Nå har jeg gått to turer siden jeg kom hjem fra jobb. Jo......vi passer hund igjen. Ingen hvilepause her, altså.
Gleder meg til å høre hva du skal fylle gressenkeuken din med.