14. juli 2015

Selektiv hørsel...

...har vi jo hørt om, ihvertfall vi som er gift med en kar som har nettopp det.

Men, visste du at det går også an å ha selektiv syn ?
Ikke det nei, for det har nemlig jeg funnet ut at min kjære mann har !

Hør bare her:

Lørdag, er som tidligere nevnt, byttedag på Villa'n vår, dvs gjester drar lørdag morgen kl. 10 - og nye kommer gjerne kl. 15.00 - ihvertfall denne sesongen.

Hvorfor de kommer så tidlig? Jo, nesten alle er allerede i Italia på ferie !!
Har tatt noen dager i Roma, eller ved kysten, så de er sååå klare til og overta Villa'n, at kl. 15.00 pling står de på møtestedet vårt.

Med andre ord, i praksis bak kulissene, rekker vi akkurat å få eiendommen klar.

Det går i høyt tempo, masse små detaljer som skal sjekkes/gjennomgås, og 2 vaskedamer som vasker huset fra øverst til nederst, 2 vaskemaskiner går kontinuerlig, 1 gartner og min kjære samt jeg holder i tillegg på.

Jeg har blant annet ansvar for å holde igang vasking av håndkler, som gjerne er ca. 36 stk inkl store og små, 8 dynetrekk, 16 putevar, 4 store laken og 2 enkel laken...dette vaskes via 2 maskiner som begge tar 9 kg...likevel blir det 9-10 vaskeomganger, og dette skal da helst også være tørt FØR gjester ankomme eiendommen.

Jeg har en maskin inni Villa'n, på ett av badene der og den andre står i annekset.

Jeg drev akkurat og hengte opp en vask, da min kjære roper til meg at maskinen inni annekset var ferdig. Så da løp jeg inn dit for å ta ut den vasken, mens jeg ber min kjære hente neste lading med håndkler til å vaske som ligger inni huset.

Forklarer han veldig nøye, at det ligger en haug på gulvet med brune håndker. disse skal du ta med til meg.

Som sagt som gjort, han kom storfornøyd tilbake med alle de brune håndklene og sier:

Da er du ferdig med alt som lå til vask på badet.

Hæææ? 
Det kan ikke stemme, sier, jeg - lett undrende...har som regel (stål)kontroll på alle vaske haugene, og mente det skulle ligge igjen en haug til der inne.

Lå det ikke noe igjen der ? spør jeg?
Neida
Er du sikker?
Skal da ligge en haug på benken der inne?
Ehhh...nei tror ikke det, litt usikker nå hører jeg...

Da var det bare å løpe inn dit for å sjekke, for ellers ville ikke systemet mitt stemme.

Slik så det ut på badet - hvor den andre maskinen står.

Finn en feil:


Her lå den rosa haugen, samt filleryen og en dyne som skulle vaskes....godt jeg ikke hørte på mannen...når jeg litt irritert sier:

Du så ikke at det lå noe på benken ? (gadd ikke nevne dynen som lå på gulvet)
Før stakkaren fikk svare, sier jeg (sikkert ennå surere)
Du må løfte litt på blikket ditt vet du. 

Hvorpå han i forsvar sier:
Men, du sa jeg skulle se på gulvet !!

Skal innrømme, der og da, var jeg stresset, hadde kun 1 time før gjester skulle møtes, rakk ikke den siste vasken jeg skulle gjøre, ingen fare det - tok den med til Bolsena, og et stativ med håndkler var ikke tørre, disse ble plassert inni anneksets verksted, så de er tørre til neste lørdag - joda dette går bra med litt planlegging.

Nå som jeg skrev dette her, må jeg jo trekke på smilebåndet, og har unnskyldt til min kjære mann - for min ehhh litt sarkastiske kjefting ...he he he

4 kommentarer:

Anonym sa...

UNBELIEVABLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I can just imagine your sarcasm!!! Your patience was certainly stretched to the limit!

Sylvia sa...

Det hadde jeg også vært!!!!!
Både sarkastisk og irritert!
Jeg ryddet kjøkkenet og satte over en oppvask i maskinen, før jeg dro på jobb........
Gjett hva jeg måtte gjøre da jeg kom hjem igjen fra jobb? Jo, tømme maskinen for å fylle den på ny, og rydde kjøkkenet!
Helen, det tar aldri slutt!!!
Ha en fin ettermiddag, da ;)
Klem

Fru Tunheim sa...

Ja slikt kan irritere enhver kvinne. Godt at du kan se tilbake på seansen med et humoristisk blikk. Det er er en god og velkommen egenskap.

Jorunns hobbyblogg sa...

Ha ha ha jeg ler høyt, for dette var kjent ..... Finnes det flere av dem?
..trodde det bare var hos oss :)

Øynene er det første man blir blind på pleier jeg og si ....
Ha en strålende uke
Jorunn