6. juli 2015

Mitt nye rosebed !

Kommer seg, og nå som jeg ser det stort sett hver lørdag, ser jeg forandringen veldig godt, her fra juni mnd:


Nå lørdag 4 juli, blomstret gladiolene mine, hadde glemt at de var gule:



Nå så brått rosene mer gule ut enn aprikos? Hvorfor det tro...hmmm:


Pelargonene mine, i full blomst, har du sett !


Sommeren er en fin tid, jeg elsker og se alle blomster i full blomst ! Kunne klage over at det er for varmt, det er lov i Italia når vi passerer 30 grader - og det beste, klesvasken tørker på ett blunk !

I skrivende stund, sitter jeg her og har faktisk sommerfugler i magen, gleder meg så til imorgen, da kommer min kjære venninne M ned hit til Bolsena, og med hele søte familien sin. Jeg har fått leid naboens leilighet i Castello'n,  så nå må jeg stikke og hente nøklene. Dette blir en fin uke dere :)

3 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Jeg elsker gult så for meg var dette helt fantastisk.
Det er så fint der. Kos deg med venninnebesøk, det er ekstra godt når man bor langt unna.

Fru Tunheim sa...

Jeg synes ofte fersken/oransjefargede roser har den fargen idet de åpner seg, men blir gule etterhvert.

Ja dere er heldige, Helen som kan dele på livet mellom Norge og Italia. Det beste av to steder. Jeg trives best når tempen er mellom 22 og 30. Over 30 grader synes jeg ofte blir et slit eller kanskje det er deilig om man har det så lenge at man blir avklimatisert og så lenge er jeg ofte ikke på stedet. Varme kvelder når solen har gått ned, det elsker jeg.

Ha en fin kveld og hygg dere med vennebesøk.

Sylvia sa...

Velkommen varme og sol. NÅ har jeg en liten ukes ferie, startet etter jobb i dag. Og i dag var det meldt regn, men det har vært sol og duskregn om hverandre... Men resten av uken er det meldt regn da.........ikke mye gøy , nå som jeg ligsom skulle ha fri. Og min Mann har fri tre av dagene, så vi kunne finne på noe sammen. Ja ja....vi får heller ta med paraply :)
Så morro å se bedet ditt i blomst. Gladiolene dine er skjønne!!! Og gult er da en flott farge!!!
Neste gang du kommer over noen treprodukter, så kjøper du!!!! Det er nemlig SÅ in i Interiøret nå. Boller, sleiver og trefjøler. Bare kjøp!
Koselig med besøk, da. Kos dere.
Klem