17. juli 2015

Hva skjer på Falkeredet ?

Lite er jeg redd....vært stille der nå i ett par måneder. Grunn: vi venter på disse to kara her skal bli ferdig med sine tak omleggingjobber.

De holder faktisk på med Falkeredet sin nabos tak. Har også fått låne terrassen du se til høyre her, for å legge fra seg all verdens vertøy.

Så først når de er ferdig med denne jobben, samt ennå ett tak som skal legges om på andre siden her, kan de starte ! Da skal lille døren som fører ut til takterrassem, kan skimtes såvidt på midten av dette bildet her, gjøres større:



Men, litt skjer da....varelevering kom, endelig:


Skulle kommet forrige fredag, kom ikke, vi sa nei til levering lrødag, da vi jobbet på Villa'n, også kom det jammen meg mandag, slett ikke verst til Italia å være:


Hva ble så levert?

Nei, det er ikke verdens største rockering, derimot vindeltrappen i biter:


Så nå ligger alt dette i stuen, og skal ikke monteres opp - før inngangen til tak terrassen er ferdig, og når det er...tjaaa....det vet vi jo ikke...med andre ord, avhengig her av endel andre folk, som må bli ferdig med sine andre jobber !

Men, det skjer da !

Utrolig nok en ny fredag, ønsker alle en god helg !

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

God helg til dere også. Jeg er reist hjem fra hytta for å jobbe i helgen. Til Spania både lørdag og søndag, men dessverre ikke noen overnatting der. Ha det fint.

Sylvia sa...

Manjana, manjana........
Dette kan nok ta tid. Godt dere ikke bor der, da. Det hadde vært verre.
Vi har planer om litt oppussing her etterhvert, men vi skal gjøre det selv. Litt handy må man være.
Ang den fotkuren FOOTNER, så kan den kjøpes på Apotek. Den koster litt over 200kr men det er den verdt.
Hælene mine har vært så ille, at de ikke blir helt bra alikevel. Så jeg må nok file og ta noen fotbad fremover. Men ellers er føttene myke og NYE. Herlig!!
Nyter et glass rødvin i små solglimt etter jobben. Skal jobbe i morgen, lørdag, også. Men skal spise Brunch med en venninne etterpå, så det gleder jeg meg til.
Ha en riktig god helg, Helen.
Klem

Sylvia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bente sa...

Hei du.
Noe skjer da med Falkeredet vil jeg si. Det blir jo en fantastisk leilighet. Det er ikke mye som skjer hos meg, er i Hvaler og leser eller strikker. Nyter både vin, Prosecco og god mat. Ellers rolig på bloggfronten. Tror jeg må få alle biler fra Italia inn på PC og lage et lengre innlegg kanskje. Idag kommer endelig fam Berg hjem etter fire uker i Italia. Må si jeg venter på gutta nå. Da blir det nok krabbefisking på brygga vår.
Ha en fin helg og hils til T.