20. juli 2015

Anno 1969 !

Min kjære bror og hans familie, er på det som var vår barndoms hytte.

Mine besteforeldre hadde en hytte på Røn i Valdres. En sånn skikkelig gammel dags hytte, bygd på 1890 tallet, og uten strøm og innlagt vann. Idag har den solcelle, og pumpe vann fra brønn, og eies av min onkel.

Der er min bror nå - og har bladd i gamle hyttebøker, og sendte meg dette nostalgiske bildet:


Det viser min søte bestefar, engelsk setter'n Monty og meg 4 år gammel !  Det var skikkelig rart og koselig å se dette igjen og fikk fram mange barndomsminner.

Husker særlig vi var der påskeferien. Da hadde brønnen frosset, så vår jobb var og fylle bøtter med snø, som ble smeltet og brukt til vasking og matlaging.

Jeg ser også for meg, så tydelig bestemors gule serviset, sikkert fra 1950-tallet, tro om det er der ennå ? Selv har jeg ikke vært her oppe på mange ti år....

Noe annet rart jeg oppdaget, jeg har bestefars nese !! Har alltid tenkt jeg har nesen min etter pappa'n min, nå ser jeg jo at han har den fra sin far og videre gikk den til meg...he he

Tusen takk for at du sendte meg dette, Chris.

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Å så søtt og fint bilde. Skjønner du blei glad for det. Jeg gjorde også det for litt siden da min kusine la ut et gammelt bilde av meg og min familie, som jeg ikke hadde sett før, på Facebook

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så fantastisk morsomt å se! Kan tenke meg at det vekket mange gode minner! Og så søte du var, også da!!! Ha en fortsatt fin juli! Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

Yes I remember so well those trips to the cottage at Nosen: melting snow for drinking/washing, and making tea of course!!! Trying to get the old iron stove going after filling it with wood so that we could have boiled water and something to eat. It was very hard work to say the least. I was not used to "hytteliv" with no running water,no gas or electricity, and not to forget the famous "utedo" situated across a field full of cows!!
Memories!!!
Very sweet picture!

Kjersti sa...

Så koselig med et lite blikk inn i barndommen din! Dette kjenner jeg jo ikke til overhodet, men det er jo ikke så rart at vi ikke får snakket om alt... Kan godt skjønne at det var hardt for moren din å styre husholdningen der, ja - slik hun skriver over. Enkelt hytteliv har sin sjarm, men i korte perioder av gangen!

Jeg ser likheten mellom bestefaren din og deg, ja. Syns det er mer enn nesa som ligner! :)

Elisabeth sa...

For et koselig bilde!