10. juli 2015

Denne sommeren er det et (lite) jubileum ...

....som skulle feires, litt tidligere enn dagen. Du ser kanskje tallet på ballongene her:



Ja, til lille frøken her sin store overraskelse, fyller jeg i august 50 år - noe hun absolutt ikke helt skjønte, da hun trodde jeg var kanskje 16 år....ja, søte er de, når de ikke skjønner dette med alder ennå, og det viktigste er å være 6 år eller 6,5 - det halve året er så viktig når man er liten.

Jeg sier jeg er 49 år ennå, selv om min kjære i hele år, har minnet meg på at jeg blir gammel og fyller 50 år ... noe jeg tror han syns er ganske morsomt, side han er 65 år.

Har tenkt litt tanker om det og fylle 50 år, og syns at hvis det er sånn man føler seg som 50 åring, er da ikke det verste alderen å bli?

Man er som man er, og for meg er det viktig å gjøre det beste ut av det, tenke positivt og bare passe på at jeg ikke blir en sær gammel røy...hehe.....noe jeg også sier til min kjære, hvis jeg syns han er litt vel sur og tverr, sier jeg til han:

Jeg giftet meg ikke med deg, for at du skulle bli en sånn grumpy gammel mann altså !!

Hjelper hver gang, er som magiske ord, dette vil han jo ikke bli....men, nå for jeg vel det snart tilbake igjen fra han ...he he he

Jeg fikk sang, og danseoppvisning av lille snuppa her, og gave, og sjokolade (ja, min venninne kjenner meg altfor godt, vet alle mine svake sider..:) 

Selve dagen er 3 august, og da er jeg i Italia - og har akkurat fått unna gjort en 70-års feiring den lørdagen 1 august.

En familie, som leier vår Villa, har også bedt 40 gjester til Bolsena (fra Norden), for å ha en stor fest her nede. Vi har hatt en god del planlegging i den forbindelse, med bestilling av restauranter, tips som skal skrives hvor alle gjestene bør bestille sine rom, bestille musikk, møter med restauranter for å velge meny osv osv

Så jeg tenker selve dagen min, er kun min kjære og jeg, og hva finner vi på...?
Tjaaa....vet ikke helt ennå. Uansett, noe stort selskap hjemme i Norge planlegges ikke. Kun med nærmeste familien min. Hadde stor middag på min 40-årsdag, og føler ikke for en stor fest denne gangen. Til deg som har fylt 50 år - hva gjorde du på din 50-årsdag?

Dette var altså også en av grunnene til at min søteste venninne kom ned nå, forskudds feiring !



Vi er på takterrassen vår i Bolsena, og første gang hennes mann ser den, og da må man bare stå her, og se denne fine utsikten, blir aldri lei den selv heller:


Tusen takk M, for utrolig fin gave ! Du skjemmer meg helt bort.

Hvis du syntes du kjente igjen disse stripene, har du helt rett, dette er en Missoni pute !
Me love it:


"uten mat og drikke, duger helten ikke" - har vært det vi sier hver kveld, før vi igjen skal ha mat:


Ny liten intim restaurant, å vise dem. Akkurat å sitte her, i en bakgate av Bolsena -


... fikk meg til å si:

- dette må vel være som i bakgatene i Napoli !
(uten at jeg har vært der, kun sett masse bilder derfra, men innbiller meg dette ligner litt)

Se dette søte motivet her, ferdig med maten, her får ofte barna først mat, så de slipper å vente så lenge.

Da var det bare å sette seg på et trappetrinn og spille kort!!


Ny fredag - og ny byttedag på vår Villa imorgen, med andre ord, jeg må ut å shoppe igjen !

God helg alle sammen !

9 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Du er så utrolig vakker, så 50 er absolutt ikke et tall du bør bekymre deg for. Blir ikke lei av å se på utsikten din heller, den er "breathtaking"
Nyt sommeren.

Fru Tunheim sa...

Velkommen etter, fine flotte deg Helen. Jeg opplevde det ikke som noen høydare å fylle 50, men alternativet er dårlig. Jeg feiret med åpent hus på dagen med canapeer og proscecco. Det var skikkelig gøy og enkel feiring. Jeg ønsket ikke en stor fest med meg som midtpunkt.

Det blir gjerne sånn at man blir mer sær med årene og det er ikke alltid en god ting. Er man litt bevisst kan man velge å unngå det. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke falle i den kategorien.

God helg til dere.

Jorunns hobbyblogg sa...

Ikke noe problem å bli 50 flotte du :)
Men jeg husker også den følelsen, hjelp 50 ......

På selve 50 årsdagen var vi i Roma, hadde med våre to håpefulle, så kom også min mor og min yngste bror.
Men noen selskaper ble det også, venner og noen naboer en kveld, svigerfamilien en annen dag og de hadde stelt i stand på jobben en dag også. Etter det følte jeg meg ganske fornøyd med hele greia, men gøy var det mens det stod på.
Nå i sommer skal vi feire min mors 75 årsdag, hun har invitert unger med ektefeller og barn til flor og fjære utenfor Stavanger, jeg har ikke vært der, så det blir spennende, håper på godvær
Ha fine sommerdager videre i nydelige Italia, og lykke til med feiring
Jorunn

Sylvia sa...

Da er vi to i år, Helen! Jeg fyller 50 i september.
Jeg har sagt ifra at jeg IKKE vil ha noe selskap eller styr, og har egentlig lyst til å reise bort den dagen. Jeg liker ikke å være midtpunkt.
Nå har jeg nettopp vært på tur til Skagen.....kan vel ikke holde på å reise bort hver mnd, men......jeg får se.
Jeg kan være ganske sær. Bare spør min mann.....men noen spesielle egenskaper må vel jeg også ha! Ha ha
Så koselig besøk du har nå. Og du er en riktig flott 50......unnskyld, 49 åring! ;)
God lørdagskveld. Klem

Anonym sa...

Hei!!
Det er bare trivelig å fylle 50😊😊 På dagen 3.sept i fjor, hadde jeg damelag med 27 flotte dager hjemme hos meg!!
Mannen og to kjekke naboer serverte og sjenketidene vin slik at enkelte hadde en slitsom dag på jobben den påfølgende dagern😚
Så feira jeg m familien min på Brasserie France i Oslo lørdag, det ble veldig trivelig🎂🎁🇫🇷Mange frankofile i vår familie.
Men det viktigste er at du gjør det på den måten du synes blir best for deg!! Lykke til😊😊

Hilsen fra JLP🌴🇫🇷
Rigmor Burmo

vimza sa...

tenk at vakre unge du er 50 år. Jeg husker når jeg var liten jente da synes jeg 50 var oldgammelt, nå er 50 ungt og fresht og man ser at det er riktig som ordtaket sier at kvinner eldes som fin vin for du Helen er ei skikkelig flott dame.
å for ei snill venninne du har som gir deg akkurat det du trenger:)

tenker meg dere har en helt fantastisk feiring :)
klem fra meg:)

Kjersti sa...

Det er ikke farlig å fylle 50 når man er så sprek som deg! Så koselig å få besøk i anledning dagen, det vet jeg du satte pris på. Få uker igjen nå til det er alvor - nyt de siste dagene i 40-åra! ;)

Heidi sa...

Kan jo ikke gratulere deg med dagen ennå, når du ikke fyller før i august! ;) Men håper feiringa blir aldeles strålende for den superflotte 49-åringen! :)

Anonym sa...

Beautiful pictures!
When you reach the age of 5O....you have fifty years of experience behind you, that means you have become a wise person so they say!!!