21. juli 2015

Bedt bort til bursdagsfeiring !

Av ingen ringere enn Luciano, som idag fyller 84 år !!

Klart det måtte vi gå på.

Fikk det ikke til ifjor, og når man er 84 år gammel....hvem vet hvor mange bursdager, som da er igjen....dere har "møtt" han er på bloggen før, og idag var vi bedt bort til en capings sigth som heter Capalletta, som er hans favoritt sted.

Vi sitter da rett ved stranden, og har denne fine utsikten:


Bak meg, ikke like fin utsikt mot alle camping vognene med sine fortelt. Tilfelle du lurte, jubilanten til høyre for meg her:


Vin serveres fra mugger:


Da jeg har vært på slike italienske lunsjer før, hadde jeg bevist ikke spist frokost. Vi begynner da antipastier, som er diverse småretter fra havet.

Dette er den meste kjente fisken fra innsjøen, coregone med salsa verde, altså grønn saus. Hvorpå jeg kjekt sier...aaah, pesto. Oh, no signora ! Det var helt feil.

Dette var ikke noe pesto nei, derimot kruspersille, litt hvitløk og oliven - som utgjorde denne sausen, og den var da mye mildere enn pesto:


Flere retter kom på bordet:


En hyggelig liten gjeng:


Ja, så kom det mere mat... blåskjell...diskre minner jeg min kjære på at det vil komme mere mat, der han stor forsyner seg av blåskjell:


Da de fleste rundt bordet var utlendinger, foreslår Lucino selv at vi hopper over pasta rettene, noe alle var enig om.

Husker jeg sa det ville komme mere mat? Ja, her var da hovedretten igjen coregone fisken, denne gangen en grillet filet, med blekksprut/calemari til:


Åhh, endelig en liten pause i all spisingen:


Før en magnum med prosecco kom på bordet, tror nok den var en gave fra stedet:


Til slutt kaken, eller rettere sagt ett kakestykke til alle, og Lucianos hadde lys. Kun ett lys, sier jeg...og blunker, mens han kjapt svarer tilbake:

Helen, aldri i verden om jeg hadde greid å blåse ut 84 lys !!!!!!!!!!!! Hahhahhaaaaaa


En ting er sikkert og visst, fyren har humoren i behold :)

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Å Helen, dette så virkelig så koselig og kjekt ut. Heldige dere.

Sylvia sa...

Her har jeg visst gått glipp av flere innlegg.....som jeg nå kan kose meg med :)
For en koselig bursdagslunch dere var med på. Og 84 år er ingen alder. Min kjære bestemor i Kragerø er også det, og til helgen skal jeg være sammen med henne igjen. Gleder meg, for vi har et spesiellt forhold. Hun er verdens beste!
Så mye god mat, mmmmm..... Og det grønne du trodde var Pesto, var nok mere lik smaken som Oliventapenade , som jeg er stor fan av. Har du smakt det?
Ang lyset mitt som ser ut som et garnnøste, kjøpte jeg i våres på Bohus, og har spart på det til nå. Desverre har det rent når det har vært tent, på duken under :( Jeg har hatt flere, i grått, men de har oppført seg ordentlig.
Her startet morgenen med 12 grader, og regnvær.........jeg lengter litt etter sommervær, for tiden.
Klem

Kjersti sa...

For en hyggelig bursdag dette så ut til å være! Lurt å droppe frokost når det serveres slike mengder mat, synes jeg. Tenk å være 84 og så sprek og livsglad!

Anonym sa...

Looks like you all had a lovely time together. The food (so much food!!!) looks delicious!!

Elisabeth sa...

Hei på deg.
Her var det myyyye å ta igjen av koselige blogginnlegg, Helen. Ferietid her for meg vet du.

Denne lunsjen ser bare superhyggelig og ikke minst velsmakende ut da. Moro med fler generasjoner sammen. Og du ser like slank og flott ut som alltid.