14. juni 2015

Velfortjent middag !

Når gjester er på plass i Villa'n,  og man har kommet seg hjem, til Bolsena - går luften litt ut av enn !

Min kjære tok seg en liten høneblund, og jeg gjorde meg klar til oppdateringer på Facebook, hvor du finner oss under: Villa Helena i Italia (kikk gjerne innom), samt Villa Helena bloggen skulle ha nytt innlegg.

Etter det var det å skifte, og min kjære hadde invitert meg ut på middag, og jeg er ikke vond å be, elsker og spise ute !


Så moro å være "hjemme" igjen i Bosena, der har jeg nemlig hele sommergarderoben min.

Ikke at den er så stor, men fint å ha det enn har samlet på en plass. Er så glad i denne lin toppen her, som matchet (nesten) de blålilla hortensiaen.


Hortensia er Bolsenas blomst, og nå er de stort sett i full blomstring:


Men, før middag, en liten tur innom båthavna, sjekket båten til min kjære som - tro det eller ei - ikke funker.

Motoren starter som ett skudd, men nå lader ikke batteriet seg?
Erre mulig liksom....?
Er akkurat som om den båten der VIL ikke fungere, og sier til oss:
Ta meg hjem til Norge igjen.
For her i Bolsena er det ingen som kan hjelpe til med en FM motor......


Da er jeg i min favoritt positur, med ett stettglass i hånden fylt med italienske bobler, kan livet bli bedre?


Ønsker alle som stikker innom en deilig, søndag !

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Så herlige bilder av deg Helen.
Og den toppen din var virkelig fin. Gjør noe med fasongen ser jeg.
Og på sommeren, ja da liker jeg blå, skjønner du. Men, det må gå mot turkis.
Jeg har på meg en bluse nå, som jeg kjøpte da jeg var i Spania, med mønster i blått, hvitt og turkis. Med god hjelp av min far, som fikk i oppdrag av å velge ut den fineste fargen til meg.
Ellers har jeg et lite ønske om at mitt neste strikketøy skal bli en sommerttopp i turkis fargen.
Nå skal jeg på jobb i morgen, så får jeg se om noe garn blir med meg hjem ( for jeg har ligsom ikke noe her hjemme....... ;) )
Synd med båten deres.....får nesten håpe en av gjestene på Villa Helena i sommer, er ekspert på båtmotorer!!!!
Ha en fin søndag.
Klem

Monica Gullesen Hansen sa...

Så godt å nyte kvelden og hverandre.
Så utrolig fine blomster, her klarer jeg aldri å få blomster på Hortensiaen etter at gartneriets blomster har gjort sitt.

Fru Tunheim sa...

Ja det ser ut som du er i ditt ess der med glasset i hånden og det er deg vel fortjent. Er det mulig med båten...det tar aldri slutt hos dere! Hjelpes!

Vi har også hatt brukbart vær, men kunne gjerne klart et par tre grader til og til lørdag skal vi ha en stor midtsommerfest. Jeg håper på finvær, men nå melder yr regnbyger og 16 grader. Da går piffen litt utav meg. Hadde liksom ikke tenkt å være innendørs da... X fingrene for at yr tar feil og at det blir bra.

Anonym sa...

You look so lovely in your blue linen blouse...and I'm sure you enjoyed dinner by the Lake!!!
Sad about the boat, but maybe it will be repaired one day.

Jorunns hobbyblogg sa...

Så flotte bilder, du stråler !!
..fine blomster også :)
Jorunn

fruentimmeret sa...

Det er ikke rart du koser deg i vakre Italia.
Du ser forresten helt smashing ut som vanlig.

Mulig vi havner i nord-Italia i begynnelsen av august. Det blir ihvertfall bilferie i år. :-D