4. juni 2015

Min italienske hage !

Så slik ut, da jeg returnerte til min italienske hage.

Mitt nyeste rosebedd, hadde kommet seg litt, jeg fant til og med ett par knopper...så her kommer det roser snart, hurra !

Og de lange grønne bladene, er starten på gladioler:


Kjøkkenhagen hadde kommet seg mest, for her var det jordbær....


.... klare til å plukkes:


Ett par uker til før salatene kan høstes inn:


Rett før sjasminen blomstrer, den lukter alt, og det er himmelsk godt:


Alle krukkene med pelargonier oppi, hadde nå fått blomster:


Min favoritt rose her, er denne gule, ved inngangspartiet, nå i full blomst:


Disse er klase roser, og er ubeskrivelig vakker akkurat nå !!


Elsker roser !!


Hverdags lykke er å kunne plukket jordbær fra egen hage, få servert ett glass med bobler som bæret legges oppi, og lese norske interiørblader i knall vær !!

7 kommentarer:

Kjersti sa...

Du og du, dette ser helt fantastisk ut! Jeg håper jeg snart kan få lignende følelse her hjemme, nå ser det omsider ut som vi snart kan legge regn og kulde bak oss. Ille å være så opptatt av været, men når det har vært så ekstremt dårlig som den siste tida så blir det sånn...

Jeg har akkurat levert eksamen! Føler meg helt tom og rar og ganske sliten... Men dette skal feires med bobler, det har jeg bestemt for lenge siden. Må bare bli ferdig med kjøring til butikken først! Resultatet kommer rundt St.Hans, det blir spennende! :)

Fru Tunheim sa...

Herlighet så vakkert det er hos dere...det er bare å sette pris på tiden fremover og nyte hvert øyeblikk.

Sylvia sa...

Heldige du, Helen.
Det er så fint hos dere. Og så fine egne bed, da gitt.
Når kvelden kommer kan du koke deg en te av Jasminen din ;)
Jeg prøver å bli frisk, for jeg skal på sommerfest i morgen.
Klem

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så vakre roser! Jeg gleder meg til vi en dag er i vår egen hage og hus, da skal vi på nytt prioritere hage og blomster. Vi elsker det begge to.
Vakkert vakkert hos dere. Nyt det.

Bente sa...

Åååå som jeg gleder meg til å bo her. Drømmen går snar i oppfyllelse. Det er bare vakkert på Villa Helena og du har den største æren for at det er blitt slik. Jeg vet jo at det er mye jobb. Her må alle nyte og bo og føle seg velkommen.

Ingvild sa...

Herlighet så vakkert Helen ♡

Anonym sa...

The garden looks so beautiful!!! You certainly have "green fingers" as we say in England. I'm sure the strawberries tasted delicious!