29. juni 2015

Min fredag.....morgen.....

Starter slik !

Innom Massimo som driver il Fornaio, bakeri, for å bestille "grovbrød" - til lørdagens gjester som kommer til Villa'n:


Går gjennom denne byoprten, på vei til neste stopp.............


....som er blomsterbutikken, kjøpe med nye bukketter av geraniumer, som skal pynte på bordene på Villa'n:



Tilbake på piazza'n, for en kaffepause, mens jeg planlegger ingredienser til å laga lasagne.....ikke til oss....



Men, til nye gjester, som kom lørdag til Villa Helena.

Det er en herlig familie fra Bergen, og vet du hva?
De har hatt ferien sin sikkert 6 ganger på Villa'n !! Derfor ville jeg overraske dem med lunsj, og lasagne er jo nesten best dagen derpå, så da kan den lages fredag kveld, også trenger de bare å varme den opp på lørdagen !

I skrivende stund, kan jeg fortelle den falt i smak (gudskjelov, som dere vel vet, jeg er ikke viden kjent for mine kokkekunnskaper), og jeg fikk bildet på mail, der hele familien spiser min lasagne ! Tusen takk til søte Sandra, som sendte til meg.

Oppdrag utført ! Da vet du hvordan fredagene mine er fremover, dog det var kun denne fredagen jeg laget lasagne...he he...

Tilfelle du lurte, lørdager er laaaangt fra så rolige :)
Gjester drar kl. 10.00 og nye ankommer kl. 15.00....men, vi rekker å være klare akkurat til tiden, hver gang..puuuh....og moro er det.

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Så greit å vite for alle, at det er en stor jobb å leie ut en villa også.
Mange tenker nok at dere håver inn masse penger på det, og lever det glade liv i Italia.
Men etter å ha lest i bloggen din noen år ( og truffet deg noen ganger ) så VET jeg at det er litt av en oppgave dere har med villaen,
Og bare det å ta vare på gjestene, som å ta dem med på båtturer, litt guiding i nærmiljøet, og nå altså å servere en deilig lunch.
Jeg er sikker på den smakte nydelig. Ikke undervurder dine koke og bakekunskaper Helen. Finn noen retter som du virkelig kan, og kjør på med dem.
Og når andre ferierer, må dere jobbe, sånn er det bare!!! Og slik har jeg det også, hvis det kan være en trøst. Masse jobbing i sommer igjen.
God sommer.
Klem

Fru Tunheim sa...

For et vertskap dere er, imponerende, Helen!

Elisabeth sa...

Ikke rart de kommer tilbake med slikt et hyggelig serviceinnstilt vertskap! Topp!