30. juni 2015

Litt flaks...

.... skal enn ha av og til i livet, ikke sant ?

Oppfølgingen av innlegget, om alle bøter som aldri tok slutt osv osv....

Vel, vi tok kontakt med advokaten vi har brukt ifbm begge våre huskjøp her i Italia, etter at vi fikk vite vi MÅTTE finne ut hvem som hadde vært konkurs forvalteren av bil butikken? Tjaaa....hvordan finner man ut sånn? Tror ikke jeg hadde greid det engang i Norge, for ikke å snakke om i Italia !!??

Ihvertfall vi fortalte hele historien, og ba om han assistanse i videre opprydding av dette kaoset.

Det er da det som tilsvarer statens innkrevingsentral, dette gjelder...og gjett hvem han hadde vært advokat for i over 30 år ? Jo, nettopp statens innkrevingssentral, så han kjente til endel folk der kan man si ! Går det an å ha sånn flaks da?

Vel, vet du hva, jeg syns vi fortjente den der!

Jeg kjenner en bør lettet opp fra mindre skuldre, da jeg nøt mitt glass med fersk presset appelsin juice på torget i Bolsena by....


Italia livet vårt er på spor igjen...og ikke nok med det, jeg har alt fått 3 ukers bestillinger på Villa Helena, for NESTE sommer - johooo - nå er hverdagen virkelig på topp igjen, skal ikke mye til gitt :)

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Noen ganger SKAL man bare være heldig!!
Lykke til med det, Helen.
Klem

Ingvild B sa...

Ja, godt med litt flaks innimellom
Dette fortjente du virkelig =)

Helt sjokkert da jeg leste innlegget om alle bøtene :O

God sommer ❤

Simple Home sa...

So glad you got the vehicle issue taken care of! Your photos are beautiful. I haven't been blogging much, but found your FB page, and I'm following you. Love your photos!! So nice to visit your blog again. I dream of visiting Italy!
Blessings,
Marcia

Fru Tunheim sa...

Så gøy og den flaksen fortjente dere virkelig. Skikkelig bra med bestilling til neste år også i boks. Jeg skulle gjerne ha tilbragt en uke i villaen din jeg også.

Vivian Rivenes sa...

Godt å høre at det løser seg! Her løser det meste seg med hjelp av noen man kjenner, eller noen man kjenner som kjenner noen osv. :)

Elisabeth sa...

Puh! Pust ut. Det fortjente dere virkelig. Og ferskpresset juice fins ikke maken. Yummi!

Elisabeth sa...

Og jeg lurer på når jeg skal leie min uke på den nydelig villa´n deres? He he…
Håper det ikke blir så lenge til.

Anonym sa...

Glad to hear that!!!