22. juni 2015

Lady in pink ?!

Ble jeg, da sjalet mitt endelig ble ferdig idag....det er strikket i ull, så det er altfor varmt til å bruke her nå, så jeg må bare vente til kjøligere kvelder...og de får jeg nok i slutten av august mnd i Norge.

Opprinnelig skulle sjalet hatt en strikket blondekant på enden, men vet du hva - den fikk jeg neimen meg ikke til, så gjorde kort prosess og heklet en fin kant istedenfor.

Fant frem min rosa sommerkjole, liker godt den duse rosa fargen den har:


Tror jammen meg jeg har litt rosa farge over meg for tiden, se bare her:


Rosa negllakker, rosa armbånd (gamle) - og ikke minst nytt strikketøy, også i rosa. Faktisk hadde jeg ikke mye valg, da garnet ble kjøpt på markedet forrige uke her i Bolsena. Det er100% bomull, og valgene var oransje, rosa .... så har jeg jo hjemme en gul bomullsgenser, som mangler kun 1 nøste før den er ferdig.


Oransje må jeg innrømme jeg bruker veldig sjeldent....har en poncho med endel oransje striper i men da sammen med svart.

Så da ble det rosa, og denne gangen har jeg like godt kjøpt med 10 nøster, det må da holde !? Bruker samme oppskrift som på den gule jeg nesten har ferdig.


Nyter fantastisk fint vær om dagen, så spørs om det blir noe særlig strikking i denne varmen.....? Håper du nyter sommeren, hvor du er :)

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så fint det sjalet blei. Nå fikk jeg også lyst å prøve meg på et. Jeg må lære meg å strikke litt om gangen siden jeg får så vondt i armen/skulderen, men det er ikke så enkelt når man strikker på noe kjekt. Vi har også herlig vær, men gjerne 3-4 grader til skulle jeg hatt.

Send noen grader til oss da vel....

Sylvia sa...

Hei Helen
Så fiiiiin du er i rosa. Det er en skjelden farge her hos meg, men knallrosa er en sommerfarge jeg gjerne kan gå i.
Men du som kjenner meg, vet jo at ORANGE, ja det er fargen for meg :) Er helt sikker på at den kler deg også.
Sjalet ditt ble veldig enkelt og fint med heklekant rundt. Noen ganger er det enkle det peneste . Du får ha det litt på lur en regnværsdag.....
Her startet dagen med reg, men nå er det deilig solskinn. Ikke skjønner jeg da, hvorfor jeg nå sitter innendørs. Men etter jobb, og shopping med Sophia etterpå, synes jeg det fristet litt med sofan ;)
Ha en fin kveld. KLEM

Anonym sa...

Hei!
Utrolig fint sjal!
Jeg må nok få tak i noe bomullsgarn skjønner jeg, det blir for varmt å strikke m ullgarn i JLP🇫🇷
Nå er det like før vi drar😎
Ha en fin St. Hans
Hilsen Rigmor (som har fått ferie i dag😊😊)

Anonym sa...

Love your "sjal" and the colour is beautiful!!

Monica Gullesen Hansen sa...

Endelig nett på oss og jeg har lest meg gjennom det jeg har gått glippet av. så utrolig fint og rosa det var i dette innlegget.
Bare for å stille min nysjerrighet.. en sånn 10pk med garn på marked, hva koster det? Min kjære skal til Pisa i september nemmelig ;o)
Nyt sommeren!