12. juni 2015

Innspurten....

....før utleien starter på Villa Helena lørdag, har vært ganske hektisk denne uken !

Blir alltid noen jobber, som blir gjort i siste liten. Denne gangen var det torsdag som ble den store innspurtsdagen. Da kom det 3 karer som hver hadde sine oppgaver å gjøre, han her skal bytte ut den stangen man har i dusjen, så viste det seg at den nye vi hadde kjøpt var ikke like lang som den vi byttet ut....ergo måtte et bitte lite området males:


Frem med alle malesaker, som stues bort i boden vi har på eiendommen:


Gjestetoalettet i annekset skulle også males opp:


Samt denne stein belegningen her, masse fuger hadde måtte byttes ut her, og de var da helt hvite....så da måtte disse få ett strøk av noen vidundermiddel som gjorde de mer i ett med resten:


Fredag kom mine 2 vaskdamer, og da var det hele Villaen som sto for tur og det betyr da også vinduer, som alle skulle vaskes, har til eksempel 11 slike doble terrasse dører. De startet kl. 10.00 og var ferdig kl. 15.00 !! Ja, blir mange timer:


Jeg koser meg med å re opp senger, og dille og dalle, tar faktisk mye tid det og....?!?



Her bæres stigen ut, etter å ha vasket taklamper - som henger så høyt at jeg når ikke opp på en vanlig stol:


Sjekk....alt på plass ! Da kan gjestene komme på lørdag - puuuuh:

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det er jo litt å holde i stand og godt når jobben er gjort.

Sylvia sa...

Jammen mye dere må gjøre, før gjestene kommer.
Det tenker iallefall ikke DE på!
Jeg synes dere er flinke, jeg Helen.
Godt dere får hjelp til de største tingene. Og det er ikke alt man kan klare selv heller .
Siste fridag for meg i morra før jobb på mandag. Håper jeg klarer meg, for jeg er ikke helt på plass selv enda.
Litt av en sjau det har vært. Maaaaange år siden jeg var SÅ syk. Håper det går lang tid til neste gang, uff.
Ha en fin søndag i morra. Strax på vei i seng her.
Klem

Anonym sa...

What a lot of work...but I'm sure the end result is PERFECT!!!