10. mai 2015

Vårmønstring på Øvrevoll !

Ja, hvem ville trodd at første innlegg fra Norge, var også om biler....?

Så hvis du ikke er nevneverdig interessert i klassiske gamle biler, er ikke dette noe for deg. Jeg derimot, har stor glede av å kikke rundt på gamle, flotte, staselige biler:


Søndag var det vår mønstring på Øvrevoll i Bærum, og været var lovende og bedre ble det utover dagen.

Ja, du ser meg kanskje i dette blanke panseret til en Morgan:


Som var helt blank, i blank aluminium, og på 3 hjul:


En av de virkelig engelske klassikerene, Jaguar E-type fra rundt 1960-tallet, og i den klassiske british racing green - som fargen heter:


Idet vi rundet hjørnet hvor Austin Healeyer sto utstilt, kom min kjæres beste venn kjørende inn i sin klassiske Healey ! Bra timing, ikke sant ?


Fruen hadde tatt på seg boblejakke i anledningen, årets første cab-tur ! Blåser friskt det altså:


Mange, mange år siden jeg har vært på dette. Siste gang kjøpte jeg faktisk en Mercedes SL ! Som idag er solgt igjen, så la meg se det må være 10 år siden sist......morsomt gjensyn !

1 kommentar:

Fru Tunheim sa...

Ja det var mange staselige gamle biler... Jeg for min del er helt uinteressert i biler, men vil gjerne ha en som går som den skal og er relativt ny... Jeg ser at mange liker flotte biler, men vi er så forskjellige vi mennesker. En flott samling gamle vesker kunne jeg ha tenkt meg å sett på om det fantes....ha,ha.

Ha en herlig langhelg, Helen.