6. mai 2015

Søndags utflukten vår !

...den aller siste før vi reiser hjem til Norge.

Og valget falt på Marta, eller som min kjære pleier å si:
Vi drar til Marta i farta..... 

Og her sees lille Marta by, ligger nede ved innsjøen Lago De Bolsena, den også. Vi har gått helt i enden av strand promenaden, hvor alle fiskebåtene ligger fortøyd:


Helt i enden fant vi en trapp, som gikk opp en åskam...og endte hvor, tro? Ja, det måtte vi finne ut, og bega oss opp trappene, hvor vi på toppen fikk denne fine utsikten mot neste by, Capodimonte:



Ned trappen, på andre siden av åskammen, endte vi på en strand...som var en blindvei:


Men, da vi snudde oss, og skulle gå alle trappene tilbake, så vi disse rare, utgravde hulene her:


Fin tur var det uansett, og i nydelig vær. Da jeg kom hjem igjen, sjekket jeg for moro skyld en app som heter helse, som kunne vise at jeg den dagen hadde gått i trapper, som tilsvarte vel 11 etasjer, så ikke verst bare det, ikke sant? Skal vel sies, at jeg da også hadde gått i masse trapper i Castello'n FØR vi dro på denne turen her.

Onsdag og vi har reist hjem til gamlelandet. Vi dro fra Roma igår hvor de hadde 27 grader, og knall sol (Bolsena 24 grader) og landet i regn, grått og ganske mye kaldere på Gardermoen - med sine 9 grader, MEN idag på Tjøme sto jeg opp til sol og 14 grader, så dette blir en bra dag - hurra :)

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det ser så aldeles nydelig ut hos dere i Italia. Så mange små steder å dra til og utforske. Velkommen hjem i alle fall selv om det ikke akkurat er Italias temp, men hver din sjarme. Jeg tenkte på det her en dag, hvor lenge har vi "kjent " hverandre? Må snart være 5 år kanskje..

Bente sa...

Stor forskjell på været i Italia og Norge nå. Godt dere fikk sol idag da, ikke så heldig på denne siden av Oslofjorden.
Har lest mailen din og ja klart vi finner på noe.

Jorunns hobbyblogg sa...

Nydelige steder dere har besøkt, både lørdag og søndag
Så får du kose deg hjemme, blir snart bedre varme her også skal du se
Kos deg i Norge
Jorunn

Kjersti sa...

For en koselig utflukt!

Monica Gullesen Hansen sa...

For en herlig tur, morsomt med de hulene, blir jo nyfiken på ka som skjuler seg inni der. Håper du og vi får finvær nu i mai og litt høyere temp, det hadde vært godt.

Elisabeth sa...

For en perle av en by, Helen! Sukk...

fruentimmeret sa...

Fine bilder av en hyggelig utflukt.

Anonym sa...

Sounds like you had a really enjoyable time, and lots of exercise with all the steps!!!

Maliva`s verden sa...

Koser meg med innleggene dine Helen. Men nå trodde jeg dere hadde vært på besøk hos meg et øyeblikk....fordi jeg blir ofte kaldt; "Martha i farta" hihi.
Ønsker deg en fin 17-mai helg. Klem