16. mai 2015

Sannheten - fra barnemunn !

Vi har overnattingsbesøk, av lille prinsen på snart, veldig snart 7 år:


Idag mens, gutta skulle gjøre seg klare for sin guttetur til Torås fort, tok jeg frem strykebrett og strykejern, elsker å stryke ser du, litt sånn meditasjon...og plystrer glad og fornøyd i vei.


Inntil lille prinsen sier:

Helen, må du plystre?
Ja, er det ikke fint, sier jeg.
Nei, ikke egentlig, tror du at du kan slutte?

Vel, hva kan jeg si...inni meg holdt jeg på å le meg ihjel !! Ja, jeg fikk vel som fortjent, spør man dumme spørsmål, må enn regne med ærlige svar fra en 6,5 åring.

Så tenkte jeg på min kjære, som aldri har sagt ett ord om min (forferdelige) plystring i vel 20 år. Ikke rart han kanskje alltid forsvinner ut i hagen eller garasjen, da.....??

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,..herlige gutten og tålmodige mannen. Ønsker dere en flott 17.maifeiring.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Der fikk du nok passet påskrevet, er jeg redd! Neste gang noen klager får du si: Å, jeg trodde jeg var alene! Eller plystre inni deg!

Her er det 17. mai morgen, og det striregner og er 4 grader. Ingen drømmestart på dagen, men det blir nok en hyggelig feiring likevel!

Jeg ønsker dere en flott dag!

Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

HaHaHa...at least now you know why your husband prefers to be in the garden when you do your ironing!!!

Monica Gullesen Hansen sa...

Haha, ja er dem ikke søte?

Her kommer det snart en Marius, venter på sola...

Ha en flott uke

Ingvild Benedicte sa...

Haha..
Håper dere hadde en super 17mai
(ser sånn ut på IG i hvertfall)

Elisabeth sa...

Unger er dønn ærlige ja. Der får man passet sitt påskrevet.
Det Candyflosstreet deres er fantastisk. Gleder meg til vårt blir slik. Akkurat nå er det er syn, om enn i mindre dimensjon enn ditt.
Venter Sveitsbesøk (5 stk) her i pinsen. Blandt annet en fireåring. Gleder meg til det.
Tudeloo!