26. mai 2015

Fy f.....

... nå ble jeg irritert, altså !

Husker jeg nevnte ett gult strikketøy, jeg hadde begynt på, faktisk forrige uke. Det gikk radig unna, og jeg begynte å se at jeg hadde da litt lite garn igjen....?

Så jeg fortet meg og strikke opp det garnet jeg hadde, for å se hva jeg manglet:



Ja, jeg mangler altså garn til halve fronten av v-halsen !!

Arg.....jeg måler igjen, og ser at alt stemmer i henhold til oppskriften. Her skulle det være 350 gram med Paris garn, akkurat det jeg kjøpt med meg.


Men nå var jeg altså tom, Hvorfor så sur tenker du kanskje ? Vel, hva hvis jeg sier, det er mandag og pinse, alt er stengt.

Tirsdag morgen fløy jeg til Italia, og blir borte resten av sommeren....så hva skal jeg gjøre?

Har funnet ett magebeltet til garn nøstet så jeg har farge koden, og telefon nummer til garndamen min på Tjøme, så jeg får vel ringe, og spørre om hun kan legge av ett nøste i 2 mnd til meg da.....?
Håper hun kan gjøre det !

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Uff..håper inderlig hun har samme nummer igjen og kan legge av eller sende. Så ergelig slikt er. Og jeg, jeg har gjort en megabrøler som kommer til å koste meg mange penger, anger og frustrasjon...grrrrr!!!!! Et blogginnlegg kommer vil jeg tro når jeg har fått absorbert flausen.

Elisabeth sa...

Nei og nei så ergerlig, Helen.
Kanskje garndamen er så snill at hun sender nøstene ned til deg i Bolsena. Du kan jo forklare henne og spørre?
Veldig fin sommertopp, som jeg forstår du har lyst til å bruke nå denne sesongen. Var garnet godt å strikke av? Er ikke særlig glad i å strikke i bomull selv, da jeg syns det er så trått. Men slike sommerlige bomullstopper er så fine, så kanskje jeg skulle gå i gang selv….
Fin fredag der sør. På vei til kaffekoppen på torvet kanskje? Nyt den, kjære du!

Anonym sa...

Hei! Hvis du finner ut at de har garnet i Skien eller omegn så kan jeg kjøpe det for deg og frakte det til Santa Marinella i juni. Så kan du eventuelt hente det der. Ikke så langt fra Bolsena det.

Trine

Jorunns hobbyblogg sa...

Så ergelig, toppen blir kjempefin forresten
Du får dem ikke til å sende til deg da? Burde jo gå greit :)

God helg, enda litt kaldt og vått her oppe i nord
Jorunn

Heidi sa...

Sånt er fryktelig ergerlig! Har kjøpt garn til to Marius-gensere på nett, krysser fingrene for at det holder! (Tok i litt ekstra, da...)

Ingvild Benedicte sa...

Så ergerlig!!
Har du ikke fått tak i garn, kan jeg alltids kjøpe
å sende deg i posten ;)
No problemo!