8. mai 2015

CINQUECENTO !

Som rett og slett er italiensk for tallet 500 !

Hva er det så jeg skriver om idag ? Joda, FIAT 500 - den mest typiske italienske bilen ever !! Da vi kom tilbake fra vår tur til Marta....i farta..... ble vi møtt av dette synet:


Klart vi måtte ta en liten titt.

Det var tydeligvis flere av Fiat 500-klubbene, som hadde treff denne søndagen og det i Bolsena. Vi så blant annet en Fiat med Club Fiat 500 - Orvieto, i bakruten, en by som ikke ligger langt unna herfra.



Bilder ble tatt med både kamera og iPhone, som igjen ble lagt ut på instagram (under Pausefoto)

Jeg tok ett bildet av bakruten til enn Fiat 500, fordi der var det utstilt en nøyaktig modell av hans bil MEN i miniutgave ! Så festlig, tenkte jeg....så hva skjer? I løpet av kvelden har det kommet en kommentar, tydeligvis fra en venn av bileier'n, som linker videre til han om å ta en titt på bildet mitt.

Neste morgen står det følgende beskjed på instagram bildet til meg:
 "it is my car !" 

Og kunne jeg være så snill og hashtage med hans navn....hehehe....så klart jeg kunne !

Men, du får ett merkelig sammentreff da...liten verden. Her en nordmann, som går å tar bilder, hashtager det med Fiat 500 også "treffer" jeg på eier'n av bilen jeg tok bildet av...?
Oddsen bør vel ikke være veldig stor for at det skal skje? ....eller....?

Og NÅ, er det slutt på innlegg fra Italia...på en stund, ihvertfall !! Samt slutt på å gå rundt i kortermet og uten knestrømper.

 God fredag og god helg ønskes alle.

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

De bilene er så søte og verden er neimen ikke stor...ha,ha.

Sylvia sa...

Det er så søte biler. Noen venner av oss har en slik gammel En, med åpent tak.
Ja, det var jammen et sammentreff at han som eide bilen, så bildet du hadde tatt.
Velkommen hjem til Norge, Helen. Ja, det har vært en kald og våt uke, og kjipt å passe hund akurat da. Men nå vender jeg nesa sydover......og håper det er litt varmere der jeg skal. Lover deg et postkort, og litt tekst og bilder fra ferien min. Klem

Elisabeth sa...

Håper du har gode maidager her hjemme, kjære du:)
Jeg tar en ferieuke nordvestover. Futter avsted i dag. Gleder meg. Tudeloo!