17. april 2015

Tankenes kraft ?!

Husker dere boken som gikk som en farsott for endel år tilbake, som het Hemmeligheten? Skrevet av Rhonda Byrne, handlet om blant annet "forståelsen av loven om tiltrekning" - at tanker man tenkte kunne påvirke levesettet ditt osv osv.

Begynnelsen likte jeg boken veldig godt, inntil jeg kom til punktet hvor det ble skrevet at man kunne tenke seg slank ! Ehhh....tenke seg slank ?
Vel den gikk ikke jeg på, selv om jeg i flere uker sa til meg selv i speilet (som boken sa du skulle si):
jeg ser slank ut", men av en eller annen mystisk grunn veide jeg helt likt i flere uker....og slankere ble jeg ikke ! Vel, vel uansett, en artig bok.

Idag, hadde jeg en opplevelse, som fikk meg til å tenke på akkurat dette, tankenes kraft - og tanker man sender ut i universet !

Her om dagen bestilte jeg en pute, som jeg fant på nettsiden til Laura Ashley - forelsket meg helt og puten var på salg, og det beste av alt, de sendte til Italia ! Så har var det bare å ta frem VISA kortet fort som fy !

Så idag, da jeg kjørte hjem igjen fra flyplassen ved Roma, hadde avlevert min kjære som skal på jobbtur, tenkte jeg litt på denne puten. Nærmere jeg kom hjem til Bolsena (flytter ned hit, når jeg er alene) tenkte jeg mye på puten og lurte veldig på om ikke den snart måtte bli levert til meg i Bolsena?

Parkerte bilen i oliven lunden, som er for oss beboere i Castello'n - og går forbi lille tobakksmannens butikk, da jeg hører en kar som roper ut:

Signora, signora ! Ganske riktig det var Guiseppe, tobakksmannen.

Vel, dette måtte være meg, da det var ingen andre Signora'er i mils omkrets. Snur meg og sier:
si Signore?

Dessverre greier jeg ikke å skrive på italiensk hva denne fine karen sa til meg, men stolt kan jeg fortelle at jeg forstå omtrent alt:

"Det har kommet en pakke til deg, og du var ikke hjemme, så postmannen leverte den til meg.
Sjekk om ikke dette er navnet ditt?"

Joda, pakken var adressert til meg - og den var fra:


Smilende passerer jeg da Sandro, som har sin lille Enoteca (bar) på min vei hjem, og han sier, også på italiensk:

Har du fått gave? Hva er det, tro?

Hvorpå jeg svarer:
Ja, gave - nei, vet ikke hva det er !
(for jeg aner jo ikke hva pute er på italiensk, så jeg tar en hvit løgn)

Du skjønner hvorfor jeg liker å bo her i Castello'n, folk her er sååå utrolig søte !

Puten var akkurat så fin som jeg håpet på og i min iver, har jeg ikke fått tatt bildet av den, men den skal være i go'stolen på Villa'n !

Tankenes kraft hjalp til idag...eller hva tror du ?

God helg alle sammen, jeg skal nyte gressenke tilværelsen.

PS, her sees puten i sin tiltenkte stol:


3 kommentarer:

Bente sa...

Akkurat slikt kan jeg godt forstå. Har det slik mellom min søster og meg. Vi tenker på verande og så klart ringer vi til hverandre den dagen. F og jeg kan ofte ha samme tanke. Han jo vært gift noen år, men slik har det alltid vært. Og noen ganger føler jeg også at nåmhar Helen et blogginnlegg. Jeg vet ikke hvordfor det er slik.
Nå tenker jeg bare på å bli ferdig med malingen. Og på å få tilbake mine briller som har fått nye glass. Bruker nå de gamle Pradabrillene som har for dårlige glass.
Ha en fin fredag i Castello'n.

Fru Tunheim sa...

Jeg tror nok mer på tilfeldigheter enn tankenes kraft, men å fokusere på det man ønsker, det tror jeg på...

Ha en strålene fin gressenkehelg.

Anonym sa...

The power of thought...you must have willed it on its way to you!!!
The cushion is beautiful and a perfect match.