31. mars 2015

Stevnemøte i ....



Jeg hadde landet på Gatwick kl. 08.00, med avreise fra Newcastle  - og mitt neste fly skulle gå først rundt 17.40 samme kveld.

Så hvorfor ikke slå ihjel noen timer her ? Før jeg hadde mitt stevnemøte på Gatwick airport....kl. 14.45.


Jeg tok Gatwick express inn til:



Gikk derfra til:




Jeg hadde på toget sent en sms til vår felles engelske venn, Dino. Litt morsomt skrevet med: 

"du gjetter aldri i verden hvor jeg er på vei nå?" 
Men, fikk ikke noe svar på den første halve timen, så tenkte han er vel på utenlands tur han også.

Så ringte mobilen min, med han på tråden og følgende beskjed:
Hvorfor i all verden har du ikke sagt fra før? Vi må jo ta en kaffe, og hvor er du nå? 

Jeg måtte le høyt, og ja, fikk litt dårlig samvittighet at jeg ikke hadde tenkt og planlagt dette litt i forveien, men sånn går det noen ganger. I dette tilfellet ble det helt på sparket avtalt:

"Jeg passerer Gatwick airport rett før kl. 13.00 pga en jobb, så jeg kan hente deg og vi tar en kaffe sammen".

Som sagt, som gjort ! Tok toget herfra:


Etter å ha passert dette nydelige blomsterhavet inni stasjonen:


Det var jo bare så morsomt å møtes sånn og avtalt så kjapt !

Ble en rask kjøretur til en gammel, sjarmerende pub, før han kjørte meg tilbake til Gatwick airport, som jeg da har lært meg ut og inn, både south terminal og north terminal, hvor man oppbevarer bagasjen sin, hvor alle toaletter er, osv osv.

Så hadde jeg jo ett stevnemøte, som ventet meg.

Jeg skulle treffe min kjære på Gatwick, hvor han hadde mellomlanding med Norwegian flighten han kom fra Oslo med !

Da dette ble oppdaget ved bestillingen av hans billetter, tenkte jeg:

Det må da være bedre og vente på han i London, så vi flyr siste strekket hjem sammen, enn at han skulle vente mange timer på meg i Roma, hvis han hadde tatt et morgen fly.

Jeg hadde flydd med easyjet ned til London, bestilt videre min billett med Norwegian fra London, måtte være veldig rask med å bestille setet mitt, så inn på hans billett og bestille hans sete, er jo hyggelig å sitte sammen.

Igjen måtte jeg le, der vi møttes i tax free området i Gatwick, jeg hadde alt sett ut et fint spisested, til oss, hvor ett glass av....ja les kortet, bare at  jeg bytter ut champagne med prosecco !


Alle timene jeg hadde hatt i Lonndon, hadde gått fort unna, brukt opp med morsomme opplevelser.

Høydepunktet var jo å møte min kjære - følte virkelig som om vi hadde den date, der vi hadde flydd inn fra hvert vårt sted...skal ikke mer til, før en trekker på smilebåndet.

Eneste skår i gleden, min kjære skulle også så gjerne ha vært med på kaffetreffet mitt. Men, nå har vi lovet Dino, nesten gang vi er i nærheten av London, skal vi gi han litt mer enn ett par timers varsel....he he.....

Skal innrømme denne flighten min hadde vært lit av en kabal å få til, samt bestille, da alle strekkene måtte bestilles hver for seg...men litt planlegging, så går det mest an.

Da er påsken i full gang, den nytes på vår Villa - med familien ! Hvor er så du i påsken ?

6 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Ha ha, morsomt, synes du fikk mye ut av noen knappe timer, manglet bare audiens på slottet :)

Bra du fikk alle flybilettene på samme dag...
Lett å gå i surr

Jeg klare billetter til vårens Londontur og ikke minst høstens Romatur, ikke noe å nøle med når man har en plan, ikke sant?

Påsken blir hjemme, familiebesøk og starte litt ute, hage arbeid gleder meg til, så skal det beises, vurderte en Italia tur til Almalfikysten, men får ha den på spar.

Nyt deilige forhåpentlig varme dager, deilig her og nå kan fint sitte ute
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Logistikk må til noen ganger og da går det ofte godt. Vi har hjemmepåske for første gang på flere år. Dog skal jeg på jobb igjen på lørdag.

Ønsker dere en fin påske i Villaen.

Sylvia sa...

Skal si du flakser og flyr for tiden, Helen. Og du rekker jo det ene og det andre. Men det er morsomt å ta ting sånn på sparket.
Gøy at du fikk til felles fly hjem til Italia, med din kjære.
Nå har jeg endelig fri, en hel uke faktisk. Og det skal bli så deilig, kan du tro.
Mannen skal jobbe hele Påsken. Men det er greit. Den lønna der kommer godt med, og så har vi jo ingen hytte å dra til, så her blir det herlig hjemmepåske. Det er meldt fint vær, så da skal jeg sitte på terrassen og slikke sol og strikke, tenker jeg.
Jeg har kjøpt inn Fransk rødvin og moccakaffebønner og en påske- te, og en pose full med garn. Jeg trenger igrunnen ikke noe mer, hi hi
God påske, kjære Helen. Klem

Olavs Blogg sa...

Fin tur. God påske.

Kjersti sa...

For en utnyttelse av tida - imponert!
Her er det nå veldig vårlig og masse sol. I dag skal jeg til Oslo og se på JE stå slottsvakt. Skal møte flere fra familien, og selvfølgelig kombinerer vi det med å spise (og drikke - vin, prosecco...). Tror det skal bli en bra dag! :)

Anonym sa...

Your little trip in to London turned out so well! Small world it is...fancy meeting Dino in London!!!