28. april 2015

Guide !

Det "lekte" jeg på søndagen ! Her i Bolsena, for våre leietagere på Villa'n. De hadde bestilt seg vinsmaking her:



Hos Anna og Sandro, som driver Ænos Enoteca:


Første gangs besøkende her i området, tilbød jeg å møte våre gjester, for å vise litt rundt her.

Vi tok en liten sightseeing rundt i Castello'n, videre ned til innsjøen Lago de Bolsena, for å vise hvor sykkel utleie'rn holder til, da de hadde bestilt sykler til tirsdag.

Må si det er moro å vise folk rundt i disse fine omgivelser, de ble alle helt bergtatt og jeg ble bedt om ta bilder av dem i samlet tropp, foran det ene motivet etter det andre...he he...

Vel tilbake oppi Castello'n, smøg jeg med ned for å se hvordan Anna hadde gjort klart for mine gjester:


Joda, her var det lekkert dandert klart for 8 personer som skulle smake og lære seg mer om viner fra området Lazio og Umbria !

Så da satte jeg meg godt til rette utenfor, og nøt mitt deilig (velfortjente) glass med hvitvin, en Vermentino, med denne utsikten.


Før jeg tuslet rundt hjørnet og hjem igjen, mens jeg tenkte:

- ja det er litt moro å være guide, jeg kan jo endel små lokale historier herfra, og såklart blir jeg selv "forhørt" hvorfor vi havnet her ?

Vil du lese om andres opplevelser fra Bolsena by? Kikk innom den nyoppstartet bloggen til Elin, "med vennlig hilsen" - og se hennes fine bilder fra nettopp her !



Skulle du ønske å ta en ferie i disse omgivelsene her? Så har min australske nabo, Noel, en lekker leilighet ledig i juli mnd, og som "bloggvenn" får du leie den for 700 Euro uken, inkl alt (prisen gjelder kun for sommer 2015)

Du kan se nettsiden hans her ! Den har 2 soverom, 2 bad m.m - så ideell for 2 par.

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det må jo være kjekt å vise dine gjester at det flotte som er i området og hva er vel bedre enn en lokalkjent guide..og du egnet deg helt sikkert perfekt! Jeg besøkte også den nye bloggen du henviste til og skjønte at det måtte være datteren til Bente.

Bente sa...

Skal si dine gjester er heldige som får deg som guide da Helen.
Og Anna gjør det så fint på Ænoteket. Vi har jo aldrig prøv vintesting der, men smakt på vinen har vi. Det ble jo en elegant aften.
Forstår dere snart setter nesen hjemover igjen til Norge. Du skal vel kanskje hjem å gjøre bunaden klar?
Til alle som leser dette kan jeg virkelig anbefale Noel sin leilighet.

Monica Gullesen Hansen sa...

Så herlig å eie villa'en og få med guide på kjøpet :o) Dette er en opplevelse for livet. Min kjære har så lyst på en sånn tur, men for meg som ikke liker vin, blir det ikke det samme. Han vil smake på alt og oppleve disse vingårdene etc. Da kan jeg sitte der å drikke kaffen min ;o)
Ha en strålandes dag videre.

med vennlig hilsen....Elin sa...

Du er da den perfekte guide! Heldig gjestene dine. Tusen takk for "markedsføringen"....veldig hyggelig! God kveld fra lille Norge!

Anonym sa...

I'm sure the guests enjoyed the wine tasting, and I must say the food looks delicious!