19. april 2015

Fredags pizza !

Fredag har i mange, mange år stort sett vært pizzakveld for oss, og sikkert mange andre ! Såklart fortsatte vi tradisjonen også når vi bor i Italia.

Denne fredagen var jeg som nevnt gressenke, men åhhh, så sulten jeg var og ikke hadde jeg noe middagsmat i kjølskapet, som fristet ihvertfall, så det var lett å gå ned til hovedgaten i Bolsena, fra Castello'n hvor jeg nå bor.

Tar meg knappe 5 minutter, så står jeg utenfor La Tavernetta, som jeg syns jeg har den beste pizza'n i byen:



En av mine favoritter er quattro formaggio, som er hvit pizza med 4 ostetyper på. Når jeg spiser ute alene, liker jeg alltid å ha noe med å lese på, denne gangen reisebladet ITALIA, som er ett engelsk blad, og utrolig bra ! Kan fås i enkelte Narvesen butikker vet jeg.


Stille her ikveld, så jeg har gaten for meg selv:



Der jeg vandrer i flotte omgivelser !


Tilfelle du lurte, pizzaen smakte fortreffelig !! Har du fredags tradisjoner angående middagsmaten...?

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Du er flink til å nyte ditt eget selskap, Helen. Og den fredagspizzaen så deilig ut, med et glass vin til, og litt lesestoff.
Nei, vi har ikke noen fast meny å fredager, eller ellers i uken. Og søndagsmiddag har vi aldri sånn tradisjonell, vet du. Jeg er ikke glad i stek, så slike ting droppes her.
Ang ditt forrige innlegg om tankens kraft, så driver jeg ofte med det....... Er jeg på jobb fredagen, tenker jeg kanskje på noe jeg har lyst på som fredagskos, og så tikker feks en sms inn fra Mannen, om at han har gått til innkjøp av nettop det. Morsomt.
Veldig koselig stemning i Bolsena på kveldstid. Fine bilder Helen.
Her har finværet endelig kommet, så det blir noen timer utendørs på meg i dag. Og du må gjerne komme innom på Ostekake . Vil du foressten ha oppskriften tro? ;)

Monica Gullesen Hansen sa...

Godt å kose seg i eget selskap.
Dine omgivelser er som tatt ut av en film. Her hadde vi Taco på fredager, men det har "dødd" litt ut. Ikke noe bestemt lenger, men unner oss noe ekstra godt i helgene. Da er det godt med barn som spiser det samme som oss, om det er sushi eller burger.
Ha en strålandes søndag videre.

Fru Tunheim sa...

Evnen til å ha det fint i eget selskap er en god egenskap som jeg også besitter. Pizza Margarita og den med bare oster er ofte mitt valg også de gangene jeg bestiller italiensk pizza. Jeg er også gressenke denne helgen. Mannen er på hytta. Jeg skal til Kristiansand på jobb i morgen og bor da på hytta i steden for hotell. Gleder meg. 8.mai blir Elen 18 måneder og har gått en stund nå. Ha en fin søndagskveld og jeg skal huske tv.

Elisabeth sa...

Elsker italiensk pizza, og heldig er du som bare kan rusle ut døra så får du verdens mest smakfulle av sorten. Slik kunne jeg leve.
Fredag er pizzakveld her i huset også. Og gjerne patriarken som står for den. Vår favoritt kalles Bjørnepizza. Fikk navnet mens ungene var små. He he.. Brun, - med kjøttdeig, løk, tomatsaus og så videre.

Ha en fin ukestart, kjære du :)

Heidi sa...

Det så nydelig ut! Både pizzaen og omgivelsene. Pizza er nok mer lørdagsmat her i huset. Heidis hjemmelagde av den mer amerikanske typen. Men vi er ikke helt på taco-fredag, heller... ^^