24. april 2015

Da kommer årets..

... aller første gjester  til Villa Helena! Fire vennepar, som vil oppleve våren i vakre Italis, samt markere en 50-års feiring. Veldig hyggelig at vårt sted har blitt valg, syns jeg.

Det betyr, klargjøring er på gang, og vår trofaste gartner må hjelpe til. Alle hekker skal klippes for første gang i år:


Min kjære holder ennå på med båtpussen...litt seint ute, men han kom akkurat hjem fra jobb tur...så dagene går ikke alltid som planlagt:


Husker dere vi fikk skogen vår "tynnet" ut i vinter? Så da slik ut i januar, tror jeg det var:




Vel, stor forandring har skjedd de siste månedene, ser slik ut idag på badmintonbanen:



Skal si det hjelper på med grønt, grønt, grønnere, grønnest:


 Syrin busken min er straks i full blomstring, og det lukter så godt:


Rart det med blomster og lukter, hvordan man har minner knyttet til det ?

Syriner minner meg alltid om mine besteforeldre i Norge, de hadde en nydelig hage, som var min bestefars store hobby, en sånn gammeldags hage - med flere epletrær, plommer, kirsebær, rips, og rader av bringebær - og omkranset deler av eiendommen, var det tett i tett med syrinbusker, store som trær faktisk ! Jeg vet huset ble i sin tid kjøpt i 1932, og den gang var det vel mer vanlig med en hage som inneholdt et veldig stort utvalg av frukt, og bær, som man den gang brukte i husholdningen.

Folk gikk gjerne tur forbi der i mai måned, bare får å se og lukte på disse lys lilla syrinene!

Ergo, måtte jeg jo ha syrinbusker i Italia også, og selvsagt har jeg det også i hagen vår i Norge !

Da ønsker jeg alle en fin helg, vi skal ta imot gjestene imorgen og jeg gleder meg til det !


Tenkte på denne sangen her, da jeg så den store forskjellen i hagen vår ! Okey, teksten kunne vært byttet ut med "What a difference a few months makes...." !.

12 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så herlig grønt og vårlig hos dere.. God helg!

med vennlig hilsen....Elin sa...

.....deilig med slike minner....
Må også si at Victor virkelig kan beskjære hekken...De er heldig de gjestene som er gjester på villa Helena.
Ble inspirert jeg nå til å fortsette på min lille hage.....den er langt fra ferdig, men lykkelig over magnolia busken som nå står i full blomst

Monica Gullesen Hansen sa...

For en opplevelse for dem, Villaen ser så utrolig flott ut.
De må jo bare få max ut av tiden og nyte alt. Våren er vakker og syrin er en absolutt favoritt! God helg dokker.

Sylvia sa...

Så fint og grønt dere har det nå. Og syrinbusker dufter alltid så godt.
Så morro at jeg inspirerte deg til grønt i interiøret i den leiligheten deres....ørneredet. Det er en frisk farge, men blir dempet av det grå. Tror det blir fint, jeg Helen.
Her er det helgefri, etter en lang og slitsom arbeidsuke.
God helg.

Bente sa...

Flott er det på villa'n. Jeg venter på juni og at vi skal få nyte livet der. Her er det endelig ferdig malt. Så helgen går til å få alt på plass. Så kan mai du skjønne milde komme.god helg.

Anonym sa...

Hei!!
Så flott en eiendom!!
Ønsker deg en fin helg🌺🌺
Mvh Rigmor

fruentimmeret sa...

Dere er så flinke til å "strigle" eiendommen både utenfor og inni.

Gjestene dine er heldige. Det vet jeg alt om.

Ha en knallfin helg. Vi skal til Hamar og feire bursdag til #guttungen" (23 år)

Klem

Anonym sa...

It looks so lovely...very green and very tidy!!

Kjersti sa...

Heldige er de som kommer til Villa Helena på ferie - som Fruentimmeret sier: det vet jeg alt om! Det ser nydelig ut der nå!

Jorunns hobbyblogg sa...

Ser helt perfekt ut, heldige de som kan feriere der
Hekken er jo virkelig perfekt klippet..

Syriner hadde vi i Hagen før og det skal på plass her og, sammen med andre favoritter

Men det blir nok litt etterhvert, selv om jeg fikk masse inspirasjon på hagemessa sist helg
Ha en fin uke
Jorunn

Elisabeth sa...

Sååå fint det har blitt etter at dere tynnet skogen!
Må si jeg er imponert over Villa Helene og eierenes evne til å foredle stedet til en perle. Tipper vennegjestene deres vil storkose seg der.

Ha en fin, ny uke kjære du :)

Ingvild Benedicte sa...

Åh så herlig og grønt! ♥

Klem fra Ingvild
med Dinah Washington på øret
**sukk**