7. mars 2015

Vær rapport !

Fra Bolsena, denne uken...... som startet veldig varmt, med sine 17 grader:


Nydelig blå himmel, knall sol, uten tvil - våren er i anmarsj:


Så da passer det perfekt med en liten tur ned til havna i Bolsena, for å sitte ute - og nyte sine kaffepause:


Akkurat her ! Mens, vi kikket på en enslig fisker på vei hjem.....:


Så klart ble det noget til kaffen...ehh...ikke bra med tanke på at bikini sesongen kommer raskere enn man husker:



Men, alt smaker godt ute i det fri, ikke sant ?


Etter denne nydelig dagen, som var på tirsdag har vi mer eller mindre blåst bort her nede !

Ett uvær har vært over middelhavet, og vi har fått vinden, som har vart i 4 dager på rad, men solen skinner fremdeles og vi hadde idag +9 grader idag....men, nå sier jeg, som italienerne sier om vinden:

..."mamma mia, terrible" ..... , i skrivende stund er den på hell, og fra imorgen skal våren være på plass igjen, og det liker jeg !!

God helg !

7 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Man lever lenge på en sånn dag. Som nordlenning har jeg lært å spare på de gode stundene, det kan gå lenge mellom hver gang. Skinner sola, ja da får alt annet vente. Da er det å rigge seg til i solveggen. God helg dokker.

Sylvia sa...

Det der så helt fabelaktig ut, Helen. Sitte i sola med deilig kaffe og noe godt å bite i, mmmmm.....herlig altså!!
Og til en nydelig utsikt.
Kan det bli bedre?
Her er det meldt nydelig vær i morgen, og planen min da, er å sitte ute i sola og strikke. Men vi får nå se. Det har vært en sur vind noen dager nå, og jeg har ingen planer om å bli syk. Mye å gjøre på jobb for tiden og fremover, så her er det bare å være frisk å stå på beina.
Nå skal vinglasset fylles, og strikketøyet frem.
Ha en god helg, kjære deg. Klem

Fru Tunheim sa...

Jeg håper også at dere får deilig vårstemning nå. Jeg vil også ha det, men jeg er realist og ser det blir nok om litt. I alle faller det mer vår hjemme enn på Sørlandet på hytta der vi er nå.

Ang. kaker så har jeg sagt til mine jenter at om jeg blir 80, så skal jeg da leve på kaker, kjeks, gjærbakst, sjokolade,iskrem, lakris, marsipan og karamell...så mye jeg orker uten tanke på helse og vekt. Alt jeg ikke spiser nå skal jeg spise da med god samvittighet...og det er 27 år til med dårlig samvittighet. Uff..det var
lenge å vente. Kanskje jeg starter før..

Bente sa...

Kjent er omgivelser. Ja nå må dere få våren godt tilbake i Bolsena. Vi har nesten blåst bort lørdag og litt idag søndag. Her blomstrer både snøklokker og krokus i beddet. Fredag fisket F sjø ørret og jeg var med på tur langs vannkanten helt nord på øya vår. En herlig dag. Slik bil vi ha flere av.
I dag har vi spist fisken, nydelig.....

Ingvild Benedicte sa...

17 grader hørtes helt herlig ut ♥
Gleder meg til jeg kan nyte kaffen utendørs =)

Anonym sa...

Looks very inviting...sitting out in the sun enjoying the lovely view, drinking coffee and enjoying a delicious cake too, of course!!!

fruentimmeret sa...

Herlig!

Trenger egentlig ikke å utdype mer :-)