14. mars 2015

Postkort fra Roma !


Vi boket inn her ! Etter å ha tatt toget fra Orvieto til Roma Termini (hovedbanestasjonen). 
Hotel Barbernini hvor de på nettet har følgende beskrivelse om seg:

Hotel Barberini tar sitt navn fra den berømte piazzaen som ligger rett over veien og som har Berninis klassiske Tritone-fontene. Dette luksushotellet ligger i Romas mest eksklusive nabolag. Hotel Barberini ligger i en prestisjefylt bygning fra 1800-tallet, og er et elegant og glamorøst valg for et uforglemmelig opphold i Den evige stad. Et absolutt høydepunkt på Hotel Barberini er panoramafrokostrommet, som har utsikt over Romas fortryllende, historiske sentrum.


Utsikten fra rommet vårt i 5 etasje:


Først spiste vi en deilig lunsj, før vi tok til taxi til dette området, Trastevere, som vi hadde fått anbefalt og lest om. Inn i smugene her skulle vi gå:



Liten drikkepause på ettermiddagen ble her, og dette var aperitivo timen, så da er det litt snacks å få ved siden av:



Før vi vandret videre rundt i dette sjarmerende området:




Vi beveget oss ut mot elven Tiber, på vei over en bro - kikket ned å se dette oppstyret her, og på  andre siden av broen var en laaaangt stykke av veien, som vanligvis er til parkering, stengt av  !

Så hva var på gang?


Det var masse vakter der, så da er det jo bare å spørre ! Som sagt som gjort, her min kjære i samtale med en !

Det viste seg å være klargjort til James Bond innspillingen ! Pågått i 2 uker og visstnok 1 uke til ... langs med elven skulle det være en biljakt, eller om det var en båtjakt...neeeii...det fikk vi ikke helt vite. Men, vi fikk vite at det innspillingen skjer på nattestid, når det er roligere ute i gatene og rundt.

Men, dessverre så vi verken Daniel Craig eller Monica Bellucci - den italienske donna'n som spiller James Bond girl i en alder av 50 år, noe jeg ihvertfall syns er moro. Eller, som hun selv sa i ett intervju: jeg spiller ikke en James Bond girl, men en James Bond woman !

Hun er super kjendis i Italia og utrolig populær pga sin skjønnhet og selvsagt sin flotte, kvinnelige kropp, ingen sylfide der nei ! Du kan lese mer om henne her !


Når kvelden siger på, dukker musikere opp på ett hvert torg:


Vi spiste middag her, hos Ada som er eier av den familiedrevet Da Pancrazio restaurant, og ble så begeistret for min kjære at hun fulgte oss ut, mens vi ventet på taxien, og pratet med oss til taxien kom:


Vel tilbake på hotellet, hadde jeg fått gnagsår bak på venstre foten, var gudskjelov forberedt på det, så morgendagen var plasteret på - og vi skulle på nye utflukter !

Håper du henger med ?


Info om Hotellet -
Adresse: Via Rasella, 3, 00187 Roma - Telefon06 481 4993

4 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

*sukk* Eventyrlig dag i den evige stad. Følger med i morra for å se hva den dagen bød på. Ha en strålandes kveld.
Jeg prøvde meg i solveggen i + 8, men det var ikke le nok, selv med saueskinn å sitte på.:)

Jorunns hobbyblogg sa...

Takk for turen, da var jeg jammen i Roma et øyeblikk igjen :) magisk by, blir aldri lei

Å gå rundt i de smale gatene i trastevere hører med
Gleder meg til å se mer
Jorunn

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Tusen takk for en spennende tur i Romas gater! Det er jo ikke fritt for at det ga inspirasjon til en egen vandring, og en vårtur til Roma! Kanskje får jeg min kjære med? Ønsker dere en flott søndag! Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

Fantastic pictures!!!! I would love to see Rome one day.