29. mars 2015

Fine dager i England...

.... med denne gjengen her, Mamma, broder'n og eldste niesen min, og ja jeg holdt vist kamera litt rart her...hmmmm:


Vi skulle feire Mammas bursdag !

Jeg kom over fra Italia, via London, og samtidig dro min min kjære hjem en liten tur til Norge, jeg hadde greid og finne på en litt artig vri på hjemturen min, som jeg skal fortelle om siden.

Durham er nærmeste by, og hvilken sjarmerende, søt liten by dette er:



Ikke veldig stor, så jeg tror jeg har vel vist dere alle severdigheter her tidligere !

Nytt denne gangen, dette bygget hadde i lengre tid vært under renovering. Satt tilbake til sin fordums stas som da det sto nytt i forrige århundre. Syns ikke veldig godt på bildet, men søylene mellom vinduene er rikt utsmykket med ornamenter:


Fast tradisjon, (elsker tradisjoner) er en tur oppom Durham Cathedral.

På vei inn til den lille suvenir butikken holder de på med dette prosjektet, som siden sist jeg var der, hadde kommet seg betraktelig.

Du ser kanskje her hva det er laget av?





Ja, dette er altså LEGO. Kjøpte noen brikker sist jeg var her, som ble lagt, og samme gjorde jeg denne gangen også:


Erkeengelsk...eller hur?


Deilig lunsjer ble fortært og god middager, men kaker, ja kaker er et helt annet måltid !

Jeg elsker kaker, og vi har en favoritt kafe hvor vi alltid spiser lunsj, fordi de har et helt skap med kaker. Valgets kvaler hver gang, men man kan bare spise ett kakestykke, så dette ble mitt valg den ene dagen. Vi var jo innom her ennå en gang på lunsj, så jeg fikk smakt på eehh...ennå ett kakestykke:


Angret nå på at jeg ikke kjøpte med meg denne fine fargeboken for voksne, Secret Garden, men den fåes også i Norge, så jeg får nok kjøpt den en dag.....elsket å fargelegge som barn, og da jeg så bildet om dette på instagram via Fru Tunheim, ja da fikk jeg også lyst på denne boken:


5 fine dager går fort ! Fine samtaler, masse latter, med sin nærmeste familie, er gull verdt.

Så gjenstod returen hjem til Italia, igjen......og jeg hadde såååå tidlig avgang til London, flyavgang kl. 07.00......... fortsettelse............til da: 


Ønsker alle en super påske !


8 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ser ut som dere hadde en fin tur og feiring av bursdagsbarn. Og de kakene...det er min store svakhet også og bare ett stykke er en prøvelse. Og du, gled deg til fargeboken!

Sylvia sa...

For et fint knippe ed familie. Jeg skal snart til Spania og bla feire min tante, meg selv og mine foreldre.......
Så god ide med å donere legobrikker til det bygget og samtidig gjøre noe fint for andre. For meg som alltid legger merke til detaljer, digger de arbeiderne de har på bygget!
En sånn fargebok må jeg nok gå til innkjøp av, så har vi noe å sysle med i påsken. Vi skal være hjemme som vanlig. Ikke noen hyttetur på oss som ikke har hytte, hi hi koser meg hjemme, jeg da. Og har planer om å bake en gedigen gul ostekake som vi kan nyyyyte . Ja, for kaker er best!!! Den så virkelig god ut, den du har på bildet her.
Ønsker deg en fin påske. Selv skal jeg jobbe disse tre dagene her, SÅ er det min tur til å ha noen dager fri. Deilig. Klem

Elisabeth sa...

Så koselig å treffe familie da Helen. Dette ser ut til å bli en tradisjon hos dere?
Hvr gang du blogger om Durham må jeg tenke på Roger Whittaker. Han som var så god til å plystre vet du :) Ser ut som en sjarmerende by.
Og den kaka ser bar urfristende ut da!

Gooood påske! Håper tåka letter. Grått og småregn her i dag. Helt greit, håper snøen regner bort. Fort!

fruentimmeret sa...

Det så ut som en superhyggelig tur!

Durham er veldig sjarmerende, dit skal jeg tilbake en gang... Kanskje jeg også får lagt et par legobrikker før det er for sent? Hehe.
Artig å være med på å bygge en katedral, selv om det er med Lego.

GOD PÅSKE kjære Helen.

Snart tar jeg toget til Trondheim for å være hos datter, svigersønn, og 4 barnebarn. Gleder meg!


Påskeklem ;-)

Ingvild Benedicte sa...

Det frister å besøke Durham,
ser så koselig ut der!
Og den kaken så jo helt herlig ut =)


Jorunns hobbyblogg sa...

Så koselig å se bilder fra fine Durham, veldig koselig by. Vi hadde jo en litt sånn Harry Potter lignende opplevelse da vi var på omvisning på slottet ved katedralen der, :)

De fargebøkene har tatt helt av tror jeg, du får de sikkert på nettet også :)

Riktig god påske fortsatt
Jorunn

Kjersti sa...

Hver gang du har vært i Durham får jeg lyst til å reise dit igjen - også denne gangen! Veldig koselig å se bilder derfra. Det ser også fantastisk deilig ut med bar mark. Det var det her også for en uke siden, men som du vet kom det store snøfallet torsdag og nå er det hvitt over alt igjen. Men med 1. april i morgen så er det snart vår uansett!

Monica Gullesen Hansen sa...

Familie er det aller viktigste.
Så smart å donere Lego til dette prosjektet. Der burde flere ta lærdom. Takk for nok et postkort fra "en annen plass". Mitt vindu ut i verden, for her i skogen er det ikke mye som endrer seg. Jeg har ønska meg den fargeboka til min bursdag om noen dager :) God påske