4. mars 2015

Bli med inn til.....

F A L K E R E D E T !

Ja, hva er det med oss og navn?

Det er min kjære, som er så kreativ når det kommer til valg av navn på våre hjem. Vår lille bolig her i Castello'n kaller vi for ørneredet (såpass ofte at alle våre venner sier det samme), så hva passet vel bedre enn å kalle denne søte leiligheten med verdens råeste tak terrasse for: falkeredet !

Klart det passet perfekt, syntes vi og hans kompis, som også er eier.


Min kjære er "prosjekt-leder", en rolle som passer han perfekt ! Han syns det er så moro, og er flink til å delegere unna jobber til de som er proffe og ikke redd for å ta i ett tak selv heller. Vi har kjennskap til hele arsenalet av folk, som trengs til oppussings-jobben.

FØR:



Mens vi var i Norge, hadde dette blitt gjort, veggen mellom kjøkken og stuen var revet:

NÅ:




Var rart å se det uten møbler, merkelig nok virket det nesten mindre nå, enn med møbler?


Men ett skap sto igjen, og jeg hadde også ytret ønsket om at dette ønsket de å ha.

Det står på soverommet, og trenger kun en grundig vask og kanskje litt olje?

Eller så kan det nok lett males, hvis man finner ut at det er tingen....sånne detaljer er ikke helt på plass ennå, og skal stort sett tas av gutta, da.. mens jeg er bare interiør-rådgiver, og har jobben med å finne hvor skal møblene kjøpes ? Noe som er en utfordring her på "landsbygda"!


Samt vi ba denne få bli igjen, vasken som er gammel og i stein !

Disse har jeg sett på brukmarkeder....dog den blir nok ikke værende her i denne leiligheten.

Her skal stilen være mer moderne, contemporary som det så fint heter på engelsk. Dog jeg har på følelsen at den kan bli brukt siden, ett sted, tror jeg.....uansett skal den spares på har jeg bestemt:


Slik sto den, før alt ble revet:




Lyst til å ta ett gjensyn fra visningen ? Som jeg var på i februar 2014 ? Se den igjen: på visning !

Igår ble gulv flisen valgt ut, og møte idag med han som skal legge gulvet, endel forarbeid før flisene kan legges, som du nok så på bildene.

Elektriker kommer i ettermiddag - befaring og anbud skal gis. Yezzzz.....tro det eller ei, men vi er igang med prosjekt nr. 3 her nedi Italia, og vi koser oss, dette er så moro !

Blir vel ett og annet "falkeredet" oppdateringer innlegg fremover, og tro om dette blir vårt aller siste prosjekt i Italia?

Jeg glemmer aldri kommentaren min, etter at vi hadde gjort ferdig det som viste seg og bli ett enormt prosjekt og fryktelig dyrt, vår eiendom Villa Helena:

- dette skulle vi aldri gjøre igjen.

Den gang brukte vi fast tolken Kerstin, som vi har holdt kontakt med siden ,og stadig bruker til vanskelig saker. Da vi fant ørneredet ganske nøyaktig 5 år etter Villa Helena prosjektet - sa hun så kjekt til meg:

So much for the famous last words;
This we'll never do again ! Lastet only 5 years, Helen 

Ja, vi måtte jo le, og det var i 2010, og vi begynner året 2015 med ennå ett nytt prosjekt.

Så hva har vi lært ?

For det første skal man aldri, si aldri....

Også skulle vi begynt i andre enden, altså startet med et lite prosjekt før man gikk videre på ett stort ett. Særlig når man også gjør noe slikt i utlandet og den gang kunne bare si: Grazie og Ciao !

Vel, vi har kommet langt siden da, gitt.

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Så spennende Helen, med enda et prosjekt.
Og man skal aldri si aldri til noe som helst!
Nå som dere er proffe på dette, og dette bare er et " lite" prosjekt, iallefall mindre enn Villa Helena, så går nok dette strålende.
Jeg synes du har vært så flink interiørdesigner i de forrige prosjektene deres, at dette vil nok bli like flott innredet. Og bra at du tar vare på noe, og ikke bare kaster. Men jeg ser jo at det var ikke så mye å spare på der, da....
Og jaggu har den fått et navn allerede også.
Blir morro å følge med på oppussingen , for jeg regner med du tar bilder og holder oss oppdatert.

Fru Tunheim sa...

Så spennende og det er nok litt jobb bare med administreringen, men du så kjekt når det blir ferdig.

Bente sa...

Moro å se. Du har fått god erfaring nå da Helen. Gleder meg til å se denne leiligheten, blir nok fantastisk kjenner jeg deg rett. Klart til sommeren alt, eller tar det italiensk tid. Må jo bare snart komme ned å se, kan nesten ikke vente helt til juni.

Ingvild Benedicte sa...

Utrolig spennende
og så morro å følge med!

Gleder meg til å se når alt står ferdig!

Gøy med prosjekter da =)

Elisabeth sa...

Ååå, så mye koselig lesning, Helen. Her var det mange blogginnlegg å ta igjen. Nå har jeg kost meg med morgenkaffen og blogglesning.
Jeg er rett og slett doven på bloggfronten for tiden. Eller rettere sagt opptatt med andre gjøremål.

Falkeredet husker jeg du blogget om tidligere. Oppussingprosjektet ser spennende ut da. Gleder meg til å følge det.

Og den nye rosa Picklesjakka ble flott. Jeg husker den blågrønne fra turen vår i Bøkeskogen :) Modellen er god, men patentstrikk tar uendelig lang tid er min erfaring, derfor vegrer jeg å gå igang med slike strikkeprosjekt.

Jeg har frifredag før jobbhelg. Tenkt meg ut på våronn i hagen. Det er sooool.

Ha en flottane helg, kjære du.
Klem fra Elisabeth

Jorunns hobbyblogg sa...

Spennende med nye prosjekt, for man trenger noen prosjekter vettu

Kos deg på turen til min favorittband :)
Jorunn

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så spennende, dette blir bra dere. Gleder meg til å se flere bilder etterhvert.
:)

Anonym sa...

The flat looks quite spacious,and the view from the veranda is beautiful!
Lots of work to do...looking forward to seeing the end result!!