22. mars 2015

APPER !

Dagens smart telefoner, er et utrolig verktøy med alle sine apper man laster inn, og ikke minst bruker.
Jeg har lastet inn en ny app, og den er fra flyselskapet easyjet, og der er det bestilt tur som du ser....dog bildet var da veldig uklart?

Avreise 19 mars, nok en bursdag skal feires, denne gangen fyller Mamma år, og det betyr jeg skal til England. Først avreise Roma til Gatwick (London) før jeg derfra flyr videre til Newcastle.


Jeg har også Norwegian appen, som stadig har reiser inne, og denne gangen gjelder det en retur, fra Gatwick til Roma. Så klart har jeg også SAS, og flyplasser......veldig kjekt verktøy og bruke på tur.


Men har jeg likevel alltid med meg reisepapirer også, tør ikke bare stole på appene, og nett tilgang.

Min kjære fortalte en sann historie fra en av sine mange reiser med en forretningspartner, som bare brukte appene sine. Det var bare det at denne ene gangen hadde nettet og flyplassens datasystem nede for telling - skal sies dette var i Dhaka, og da nyttet det ikke å fortelle at du hadde egentlig en fly billett med flyet som skulle til Bangkok.....han fikk ikke blitt med det flyet den dagen ! Derimot det gjorde min kjære, som hadde papir billetten sin klar !

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Til syvende og sist er det trygt og godt med det håndfaste av og til. Og du må kjøpe en fargebok. Det var så morsomt, gammeldags og uten å være pålogget. Fargeglede og tankeflyt..

Bente sa...

Vi er jo i den digitale verden. Bruker også apper, men som deg på flyreiser alltid papirer også. Hoteller, togbill, bussbill. og kino bruker jeg digitalt på passbook. Der samler du Alpene.

Blessedmom's Simple Home sa...

Nice to visit you again Helen! I've never used a travel app, but a few of my kids have :)

Heidi sa...

Det finnes en app for alt! Til tider har jeg så mange at jeg mister fullstendig oversikten. Men at det er en nyttig ting... ;-)