10. februar 2015

Sen postgang...................

.....grunn:

Da jeg endelig kom hjem til Tjøme mandag i forrige uke, hadde jeg glemt laderen til PC min i Italia !

Noe jeg gjorde forrige gang jeg kom til Norge....altså, jeg hadde da 2 ladere i Italia. Min kjære kom hjem til Norge søndag 8/2, og hadde da med min etterlengtet lader ! Rart å ikke være noe på PC 1 ukes tid ?

Ihvertfall, her kommer postkortet fra:


Vi dro tidlig lørdag morgen den 31 januar, så det ble liten søvn den natten, da vekkerklokken sto på 04.15. 

Jeg hadde ankommet kvelden før, fra Italia, med 3 timers forsinkelse, ca klokken ti på kvelden ankom jeg da min venninne, som alt hadde tatt på seg nattpysjen......og jeg måtte hive meg rundt med å pakke om kofferten, som skulle tas med til London, men alt går ! (skal innrømme jeg var trøtt)

Mellom litt soving på flyet, kikket jeg også på soloppgangen:


Vi gjorde sammen turen i fjor, og tenkte at dette skulle være mer eller mindre en reprise, så vi hadde rom på samme hotellet, som ligger rett til høyre når du går ut fra Victoria Station, hvor du ankommer med Gatwick express:


Vi hadde mer eller mindre planlagt program, som selvsagt startet med litt shopping, hadde lørdags lunsjen på Savoy Hotel, tok taxi dit, og hadde nydelig afternoon tea !

Ett must når du er i London, dog dette stedet er dyrt, var det verdt opplevelsen syntes vi. Kamera ble ikke med denne gangen....


Derimot hadde jeg kamera med meg hit ! 

Søndag, var vi i Bonds Street, hvor vi sjekket ut Fenwick ,ett annet stort varemagasin, som hadde så fine "powder room" (les:WC) 


Ja, litt shopping ble gjort hos Fenwick:


Dagens lunsj hadde vi ikke planlagt eller bestilt, så vi kikket oss litt rådvilt rundt i Bond Street, og så denne karen ikledd sort bowler hatt og sort frakk, som hadde en reklame button på hvor det sto:

"Information about Bond Street"
- altså en levende person, som du kunne spørre ! Hvor genialt ække det'a ?

Han guided oss over veien, ned ett smug til venstre, og da kom vi hit:



Super koselig bak gate, og forskjellige restauranter på hver side:


Vi valgte denne "The red affair at Mews of Mayfair:


Liten, intim, og sjarmerende restaurant. Med ganske artig hånd tegninger på veggene:


Hva vi spiste ?
Fish and chips så klart !!

....................fortsettelse...............


info:
Bodde på: Park Plaza Hotell Victoria London, 239 Vauxhall Bridge Road, Westminster Borough
Spiste lunsj på: The Savoy Hotell, Thames Foyer (bestilt afternoon tea her, allerede 13 okt)
Middag på: TOZI, 8 Gillingham Street (også inng. fra hotellet Park Plaza Hotell)

7 kommentarer:

Bente sa...

Så hyggelig endelig å få "post". Koselig tur med M, tradisjon dette nå da Helen. Du ser jeg har bare turer i nærmiljøet mitt, lenge siden jeg var i London. Har ikke vært der siden Elin flyttet hjem i 2003 så kanskje på tide snart. Jeg prioriterer et annet land vettu.

Fru Tunheim sa...

Skjønner du var trøtt, men pytt når noe kjekt venter i andre enden. Dette så jo veldig trivelig ut.

Monica Gullesen Hansen sa...

Herlig med postkort :o)
En gang havner jeg nok i London pga min Anglofile mann... Jeg vil til Istanbul.

Uten pc i ei uke høres ikke bra ut, tror jeg hadde blitt smårar :)

Elisabeth sa...

Å Helen, her var mye blogglesning å ta igjen.
Så herlig med både Roma og London. Imponerende det glasset med bobler og alt tilbehøret da. Og Bondstreets sidegate ser bare superhyggelig ut. Jenteturer er toppen.

Håper du har gode dager her hjemme, kjære du.

Elisabeth sa...

Å Helen, her var mye blogglesning å ta igjen.
Så herlig med både Roma og London. Imponerende det glasset med bobler og alt tilbehøret da. Og Bondstreets sidegate ser bare superhyggelig ut. Jenteturer er toppen.

Håper du har gode dager her hjemme, kjære du.

Anonym sa...

Lunch at The Savoy...then fish and chips later on...you couldn't have chosen anything more English than that!!!
So glad you enjoyed it!

Sylvia sa...

Kjære Helen
Takk for postkortet fra London. Det ante meg at du skulle den veien på tur :)
Litt styr i begynnelsen, da, men det ser ut til at du har hatt det helt toppers til nå. Og uten pc så lenge........ Vel når man driver en blogg, og uten utstyr i orden, så blir man litt stressa av det, hi hi...
Gleder meg til fortsettelsen.
Klem