14. februar 2015

Mannen hjelper til.........

... som fikk meg til å tenke på, mitt mest leste innlegg, "mannen steller hjemme" reprisen finner du her ! Den har blitt lest over 1.000 ganger, tro hvorfor det... ? ;)

Ihvertfall, jeg hadde årets første forkjølelse, og akkurat denne dagen følte jeg meg veldig uggen, likevel lager jeg middag, hadde bare ikke pizza sjappa på Tjøme brent ned, hadde vi kjøpt med take-away idag. Men, det har som nevnt brent ned, uvisst når den bygges opp igjen? Dypt savnet er den ...

Min kjære hadde selv foreslått fiskesuppe, og denne var kjøpt frossen - den har egen pose med alt som skal oppi, noe som gjør den ganske tykk og smakfull.Veldig rask og enkel å lage.

Min kjære foreslår og hjelpe til med å dekke på bordet?

Ja, takk svarer jeg.

Finn en feil på dette bildet? Ha friskt i minnet, vi skal spise suppe...


Jeg snur meg rundt, ett blikk på det bordet - så jeg med engang feilen. Han var stor fornøyd med sitt bidrag, og hadde satt seg godt til rett i godstolen og så vel på nyheter, noe han elsker.

Jeg var som sagt ikke i min beste form, og hadde nok ikke svart og sagt som jeg sa, hvis jeg hadde vært mitt vanlige meg...

Ihvertfall lirer jeg av meg, sikkert litt skrapt:

"Ja, du må gjerne spise suppe med kniv og gaffel på flat tallerken, jeg derimot spiser den med skje og da i dyp tallerken. Her kan enn jo like godt gjøre jobben selv!"

Noe jeg også gjorde, satt bort det han hadde tatt frem og tok frem det vi kunne spise av, dobbel jobb med andre ord:


 Min kjære svarer:

"Du er altså så hakkete noen ganger "!!

Er det rart, tenker jeg.....?

Etterpå måtte jeg jo le litt inni meg, og tenkte..denne mannen min, han får meg til å le, uten at han vet hva han gjør som er så morsomt....men, nå vet du det også.

Happy Valentines dag - ønskes dere all !

Jeg har ennå ikke opplevd å være sammen med min kjære på denne kjærlighetens dag, for han er alltid på messe. Derfor legger jeg i kofferten hans ett kort hvor jeg skriver min kjærlighets erklæring til han, for jeg elsker han jo, uansett hvordan han dekker på bordet !

Og jeg, er helt kvitt forkjølelsen min, hurra !

11 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,..morsomt og fort gjort om man ikke tenker seg om. Og du, jeg syntes dere har et aldeles nydelig servise. Kan jeg spørre om hvilket merke det er? Men, nå har jo forsåvidt vi nettop kjøpt et nytt hvitt fra Figgjo.

God helg til deg!

Fru Tunheim sa...

Og du, jeg har ikke fått svar enda på om elendigheten har spredt seg i kroppen, men x fingrene for at det var en lokal greie jeg har tatt bort nå.

Kjersti sa...

Ha ha, "Du er så hakkete noen ganger...". Jeg hadde nok også vært hakkete hvis jeg skulle spise suppe med kniv og gaffel.

Men så fint og vakkert som du skriver at du elsker ham jo uansett, sukk....

Monica Gullesen Hansen sa...

Haha, så herlig, ja de er så stolte når de bidrar.. Kanskje han skulle fått suppa si på flat tallerken ;o)
Godt du er kvitt forkjølelsen.
Kos deg selv om mannen ikke er der.

Synne sa...

Hihi, så morsomt - man skulle tro at det var greit å være "litt hakkete" hvis man risikerer å måtte spise suppe med kniv og gaffel! Tanken var nok god. Ha en fin Valentinsdag, dere to!

Sylvia sa...

Å spise suppe med gaffel, kan være greit om det er store biter i den. Og jeg tenkte først, da jeg så den flate tallerkenen på bordet, at det kunne være en slags dekktallerken, slik at suppen ble øst ved kjelen, og servert ved bordet.
Som du forstår, prøver jeg å hjelpe din kjære med greie svar, hvis det skjer igjen........
Og godt at du er blitt frisk igjen, Helen.
God helg, klem

Anonym sa...

Oh dear....I suppose he meant well, but hadn't quite thought it through! I'm sure the soup tasted delicious when you finally got a spoon!!

Elisabeth sa...

Søt historie da Helen. Fikk meg til å smile. Og kjenne igjen liknende historier her i Miacasa.
Godt du er blitt frisk igjen.

Thing sa...

Haha, ja sånn kan det gå =)

Så heldig du er som er kvitt forkjølelsen din! =)

Heidi sa...

Jeg hadde garantert byttet til dyp tallerken og skje til meg selv og latt flat tallerken og gaffel stå framme til mannen... ^^

fruentimmeret sa...

Haha, jeg og Heidi tenker likt.

Morsomt og søtt innlegg.

Godt du er blitt bedre.

Klem