16. februar 2015

Kan nesten ikke tro...

....denne utrolige mailen jeg fikk her om dagen, fra min fine Mamma, som bor i England, med følgende agurknyhet.

Mailen lød slik:

I have just read the following article in my little local newspaper:

ITALY: 
The owner of a burgled bar is offering free breakfasts for one year to anyone who turns the thief in to the police. To make things easy, Remigio Ciorba aged 44, posted a CCTV picture of the suspect on his company’s Facebook page. He has also said he would like to have a “friendly chat” with the thief to find out why he chose to rob his bar in Viterbo, Lazio.

Maybe you know the bar...or have been there...?
It was strange to read it in my little local newspaper!!!

Her ser du hvor Viterbo ligger i forhold til Bolsena:




Sendte dette selvsagt videre til vår venninne, som jobber i Viterbo, og bor i Montefiascone, som svarte følgende tilbake:

Noooo. Really?????
I know who this Remigio is, but haven't heard anything about that story!! 
Fantastic. I must tell my friends in Viterbo :)

Her fant jeg artikkelen i italienske nettavisen !

Så slik går det altså til:

jeg er påTjøme,
får mail fra Mamma som bor i ett lite boligstrøk, utenfor Durham i England,
som leser i sin lille lokalavis om denne italienske bar eieren,
som blir robbet i Viterbo, som ligger ca 30 minutters kjøring unna Bolsena..
....hvor jeg også pleier å bo !

Til sammenligning har jeg ikke funnet nyheten i min lille lokal avis, Øyene ! Ei heller ikke i VG...he he

Snåle greier.....



Info:
Viterbo er hovedstaden i provinsen Viterbo i regionen Lazio i det sentrale Italia, og har ca. 60 000 innbyggere. Romerne erobret denne opprinnelig etruskiske byen ca. 310 f.Kr.. Wikipedia

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Noen ganger virker verden jammen liten...morsom sak, men sikkert ikke for innehaveren av bistroen.

Anonym sa...

I had to read it twice to make sure...rather unbelievable that the article actually reached my little local newspaper!!!

fruentimmeret sa...

Moren din er kvikk og våken :-)

Elisabeth sa...

He he… pussig det der gitt. Verden er ikke så stor lell.