2. januar 2015

Vel fremme i Villefranche !

Etter en biltur på ca. 3,5 time fra Forte dei Marmi var vi fremme til denne nydelige utsikten mot Cap Ferrat bukten.

Her ventet det oss franske bobler, altså champagne, ja det smaker godt det også, dog jeg skal innrømme.....jeg liker aller best italienske bobler, altså prosecco ! hysj....



Vi ankom til nydelig vær, blå himmel og sol - og hvis du syns bildet under her, ser litt rart ut, kan jeg fortelle at fotografen er 6 år gammel og fikk derfor med seg litt av husveggen.

Ved ankomst ble vi møtt av prinsen i familien her, hvorpå jeg sier så kjekt til han:

"Tenker du har gledet deg til å se meg nå?"
"Nei" hæææ....ja, fra barn får man sannheten, på dumme spørsmål, tenkte jeg i mitt stille sinn.

Tror han så mitt litt overrasket ansikts uttrykk, før han sier:
"Men, jeg har gledet meg til å se Terje". Ja, altså min kjære, de to er kjempe venner!

Så møter jeg på familiens lille prinsesse, jeg prøver meg igjen med å si:

"Er du glad over å se meg, da?"
"JA, jeg har gledet meg til du skulle komme Helen !"

Endelig godt at noen var glad over å se meg, da...og såklart min venninne var jo veldig glad at vi kom.

Ser du jeg har "ny farge" på meg ?

Fikk så fint Missoni skjerf til jul av min kjære, så jeg måtte jo kjøpe meg en ny genser til å matche den.



Da solen hadde gått ned, tok vi toget over til Monte Carlo !

Her var det full rulle, boder hvor du fikk kjøpt deg champagne, og julepyntet gater. Ja, som dere skjønner det er lille prinsessen her og jeg som har kjemien, og prinsen ... han vil bare ha Terje for seg selv:




Les Pavillons, Monte Carlo - moro å se:


Masse folk, masse stilige biler:


Vi skulle ned mot båthavnen, nei ikke for å se på båter, men ett julemarked.


Kan vel skjønne hvorfor prinsen digger min kjære, han blir som ett barn igjen, og de har det sååå gøy sammen.

Kikk nøye, så ser du prinsen hakk i hæl bak, der de sklir ned gelenderet. (tilfelle du lurte på hvordan det gikk med buksen til min mann, kan jeg fortelle den ble delvis raknet opp bak, ja:


Ren og skjær barneglede:


Morsom utflukt, og det tar kun 15 minutter med tog fra Villefranche over hit.

Tro det eller ei, men vi skjønte jo ikke disse maskinene vi skulle betale på (mulig de ikke virket) så 6 personer snek seg over .....uff...jeg vet, ikke bra.

Tilbake turen var enklere, da fikk vi hjelp til å bruke disse billett automatene. La oss ganske tidlig denne kvelden, for neste dag var jo nyttårsaften !

Med andre ord, ett reisebrev til kommer.......til da, ønsker alle en fin start på en helt ny uke !

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Herlig å se hvor kjekt de har det....de to gutta. Ser ikke ut som du har det så verst du heller, Helen. Et nydelig sted tydeligvis

Kjersti sa...

For en nyttårshelg! Veldig artig å se Terje som en leken guttunge, det er jo viktig å bevare barnet i seg. Da er det ikke så farlig med en bukse som ikke tåler leken, he he...
Nydelig missoni-skjerf! Og alltid kjærkomment med en grunn til å måtte kjøpe ny genser! Uvant farge å se deg i, men det kler deg godt. Har jeg ikke kommentert det en gang tidligere, hvor du også hadde en genser rødlige toner? Uansett - godt nytt år til Terje og deg! :)

Sylvia sa...

Heisan Helen
Jasså, du tok meg på ordet, og startet med en ny farge, lakserosa. Som kler deg riktig godt. Bra jobba.
Og her var det plutselig flere innlegg, og jeg som ikke hadde fulgt godt nok med.
For en herlig tur dere har. Jeg er jo fan av den Franske Rivieraen , og var der mye med familien da jeg var yngre, og vi besøkte familie i Frankrike/ Spania. Jeg synes maten der er sååååå god!!!!
Tøffe Terje da. Ikke rart Prinsen forfølger ham. Sporty mann du har.

Elisabeth sa...

Ha ha…unger sier det de tenker. Ikke rart han er "fan" av Terje, når han er så leken og aktiv. Herlig!

Coralfargen kler deg flott, Helen. Terje er flink til å kjøpe gaver til deg.

Har vært i Monaco og Villefrance for 10 år siden. Monaco syns jeg var lite sjarmerende, syns jeg. Villefrance, Eze, gamlebyen i Nice derimot likte jeg svært godt. Og enig med Sylvia; nydelig mat.

Men ingenting slår italienske bobler. Hi hi...