23. januar 2015

Ut å tømme søppel !

Har jeg vært !

Når man bor i Castello'n - ligger søppel depotet ett lite stykke unna. Det er gjerdet inn, og har en låst port. Det er faktisk åpnings tider der ! Porten låses opp kl. 15.30 til 21.00 - jeg har til dags dato ennå ikke sett eller skjønt hvem som gjør den jobben ?

Smuget jeg går ut, på min vei til søppel tømmingen, ser ganske magisk ut på kveldstid:



På min vei tilbake ser jeg rett på tårnene her:



Går ned på venstre side i bildet her, du ser såvidt benken til Ænos Enoteca, som holder stengt nå i januar mnd.

Faktisk mailet ikveld med eier'n, angående en pågående henvendelse for vinsmaking til sommeren.
Hvorpå hun svarer, at de har det så bra - er på flere turer i disse dager til vingårder, for å finne nye leverandører ! Hun er for tiden veldig opptatt av økologiske viner, så det kan jo være spennende å smake....


Jeg tar så til venstre i enden her, og er da straks hjemme......og jammen meg ser det ut til at jeg rekker Skavlan ikveld også, møtte ikke en kjeft på kveldsturen min ! Jeg liker turen min til søpla, hvem hadde vel trodd det, hvis ikke jeg kunne dokumentere hvor fin vei jeg går?

Ønsker deg en riktig fin helg, og kanskje med noe god vin i glasset ? Håper i så fall den er italiensk :)

11 kommentarer:

Sylvia sa...

God kveld Helen.
I kveld er det Fransk rødvin i glasset ( Cotes du Rhone ) Har nemlig fått dilla på den. Og jeg er jo litt Frankofil av og til ( se til innlegget mitt...hi hi ) Men jeg er også svak for den Italienske røde.......som du vet.
Ser også på det forrige innlegget ditt, med fjerning av trær, og blåskjell til lunch. Flott utsikt dere får nå.
Og jeg elsker jo blåskjell. Disse så jo så deilige ut.
Jeg har vært to dager i Oslo på jobbtur denne uken, og hadde litt blåskjell til lunch, mmmmmm dessuten drakk jeg Champagne på en suite på Grand, sammen med jentene på Wik og Walsøe. Og så var det braissert and og creme brule' på Brasserie France, md både bobler og rødvin i glasset. Så, det har vært det Franske som har vært i søkelyset denne uken.
Jeg snakket også med den Franske designeren Inga Sempe, om det nye pleddet hun har designet for Røros Tweed. Har jeg hatt en fin uke? JA!
Nå ender den i frihelg, så jeg er fornøyd :)
Og jammen rekker du å se Skavlan i kveld . Det skal jeg også.
God helg, Klem

Monica Gullesen Hansen sa...

For en herlig tur, men det virker jo snålt å gå tur for å kaste søppel. Skjønner at søppelbilene ikke kommer seg i mellom i de trange smugene du går tur i. Vakker kveldsturI en helt annen temp enn her i kalde skogen :)
Nyt helga. DET skal jeg.

fruentimmeret sa...

Utrolig stemningsfulle og flotte bilder av Bella Castelloen.

Mimre og savne.

Ha en knallfin helg, kjære venn!


PS.
Hvis du lurer på hva jeg skal i helgen, er det kun en ting som står på agendaen, og det er JOBBE

fruentimmeret sa...

En ting til...

Min søster og jeg har bestilt tur til Gdansk i slutten av mai i 3 netter.

Har hørt mye bra om byen, så det blir spennende.

Kanskje flere henger seg med?
Hva tror du?

Fru Tunheim sa...

Det må jo være en fryd å gå ut med søpla i sånne omgivelser og ikke minst den himmelen. Vi holdt på å snø ned på Gardermoen i går kveld så kontrastene er store.

God helg fra Bergen denne gang.

Bente sa...

Så jo på insta igår hvor du tok bildet ditt fra, og hadde tenkt å spørre om du hadde vært ute med søpla. Vakkert er det.
Har hatt to overnattinger på rorbua fra sol til regn så sludd. Merkelig vær her akkurat nå. Verken det ene eller det andre. Uken som har gått har vært litt kjedelig, men billetter til Italia ble jo bestilt. Og hotell reservert i Positano. Neste uke blir spennende. Jeg skal på møte om pasientvertjobben mandag og antagelig opplæring 29. januar.

Jorunns hobbyblogg sa...

Og her laver snøen ned, det er kaldt en dag og nullføre neste...
Idyllisk tur med søpla :) bra så lenge det ikke er banditter på lur

Dette gir ny mening til begrepet " skal vi gå en tur med søpla kjære"

Bakgrunnen var at hun sa til han: vi skulle ha gått ut med søpla kjære, og han svare ja, mener du at vi to sammen skal gå en tur med søpla, eller mener du at jeg skulle ha forstått at jeg burde gått med søpla ....

Ja ja, her blir det nok skitur i morgen, løypa starter bak garasjen, er som å være på hyttetur på fjellet dette
Ønsker deg en strålende helg

Jorunn

Anonym sa...

What a really lovely walk to your rubbish bin....very nice indeed!!!

Thing sa...

Så nydelige bilder
Magisk stemning =)

Kjersti sa...

For en herlig romantisk framstilling av å gå ut med søpla! Herlig, Helen! :)

jef sa...

flott blogg, dette er en av favoritt bloggene mine

besøk meg her tilbudsvarer.blogspot.com