17. januar 2015

Noe nytt på strikkepinnene !

Etter flere forsøk på dette nye mønsteret her, fikk jeg det til...av eller annen grunn, greide jeg og gjøre feil fra start, og ikke skjønte hva jeg gjorde feil ?

Rakk opp 3 ganger, la det bort i 2 dager. Passet bra og ta den fram igjen igår kveld, etter vår litt sjokkerende møte med bilen på taket !

Utrolig nok, så skjønte jeg brått hva jeg hadde gjort feil, og der satt mønsteret i fingrene ! Jipiiii

Garn fra Drops, alpacha og fabel flerfarget. Som du kanskje alt har gjettet, dette blir et skjerf, og jeg drømmer om Missoni striper...he he he:

Oppskriften jeg bruker finner du her.


Fargene tenkte jeg skal gå med alt det grå og sort jeg har i skapet mitt. Ser jeg kunne trengt noe mer i offwhite her ?

Ser lite ut med klær gitt, har gensere og topper i skuffene mine, men skapet her i huset er ikke større, så sommerklær pakkes bort og ned under sengen min !!

I mine yngre dager jobbet jeg hver lørdag i en klesbutikk, så klær må henges etter farger hos meg, og samme i skuffene:


Før jeg begynte på skjerfet - gjorde jeg ferdig dette kjøkkenhåndkle her:



Hadde faktisk helt glemt det bort ! Fy Helen !

Dukket opp da jeg ryddet i en liten kommode vi har i stuen, var ikke mye igjen å strikke før jeg kunne henge det på komfyren min, og syns det ble så fint at jeg vet neimen om jeg kan tørke hendene min på det ?


Hva har så du på strikkpinnene for tiden ?

12 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Kan bare fortelle deg at så ryddig er det ikke i mitt klesskap. Det egner seg rett og slett ikke til fotografering. På strikkepinnene har jeg faktisk ingen ting for tiden.

Ha en fin lørdag.

Sylvia sa...

Heisann, reine motebutikken dette her, med farger etter hverandre.
Jeg må ærlig innrømme at jeg har tellekanter i skapene mine. Absolutt ALLE klær der, må brettes pent sammen, og ligge pent. Jeg og sønnen har samme syndrom der.
( Han, godt opplært av sin mor ;) )
Så fint skjerf du strikker på. Ja, Missioni tenkte jeg, med en gang jeg så det. Strikket noe lignende på et erme for noen år siden, men det rakk jeg opp. Tok altfor lang tid!!! Men det hadde nok blitt en lekker jakke, som planen var, hadde jeg strikket den ferdig.
Og det flotte håndklet, da!!! Så flink du er!
Jeg har etpar strikkede håndklet, fått av ei venninne, og de brukes om og om igjen. Så bare bruk det, du.
Nå har jeg kommet hjem fra jobb, og er helt sausa. Her er det varm te, under et pledd som gjelder.
God lørdag. Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Det var orden det, tror jeg må rydde i skapet mitt....
Jeg sorterte en hel bokhylle etter farger en gang, til min manns store fortvilelse, fant ikke noe igjen....
Nydelig håndkle og ditto skjerf, veldig fin den bølgestrikkingen.

Jeg har ingenting på strikke pinnen, men to hekleprosjekt
Jorunn

Monica Gullesen Hansen sa...

Det skjerfet blir lekkert og passer jo perfekt med garderoben din. Det ser så fint ut, men jeg klarer ikke ha det så pent. Men det er nok som du sier, lite plass og klærne skifter etter sesongen, da må man jo rydde ;o)
Sånne kjøkkenhånd duker strikker mamma til meg, hun forsyner oss med lester,kluter og håndduker.
God helg.

Bente sa...

Nydelig mønster du strikker og fine farger. Kommer til å passe godt sammen med klærne dine. Jeg er i strikketenkeboksen, har lyst å strikke noe nytt. Har kofteboken til Livs Lyst, men vet ikke om jeg kommer til å bruke en kofte. Da må det bli Bøverdal strikket i Alpaca.
I mens strikker jeg votter, må ha noe i hendene vettu.
Og så leter jeg etter lin som jeg skal brodere en julekortpose til Guro. Den tar tid, så det er greit å begynne tidlig. Det finnes ikke broderiforetning i Fredrikstad lenger, må til Sarpsborg eller Halden. Var i by'n idag og fant ut dette.
Ha en fin lørdagskveld.

Thing sa...

Så flink du er Helen!
Gleder meg til å se når det er ferdig =)

Heidi sa...

Orden og system! Du er flink! Har flere prosjekter på pinnene selv. Skal avsløre det etter hvert! ;-)

Elisabeth sa...

Så moro at du har blogget om det lekre Missoniskjerfet du strikker. Den teknikken er så fin. Og skjerfet blir flott i disse fargene.

(Trodde forresten du hadde strikket babyteppe i samme teknikken tidligere Helen??)

Går promte inn å sjekker oppskriften for dette er jeg nysgjerrig på.

Måtte smile av din orden i klesskapet ditt :))))
Du ruler.

Elisabeth sa...

PS! På mine pinner er både stripesokker, oransje genser, lue…. Mye på gang. som vanlig ;)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så flink du er, ja, det gjelder å ikke gi opp så lett! Og fine farger da! Jeg henger nok ikke klærne mine etter farge, men det er tellekanter hos meg også, er jeg redd! Jeg holder på å hjelpe barnebarnet mitt med å fullføre Skappelgenseren hennes, så det strikker jeg på nå! Takk for hyggelige hilser hos meg, og ha en flott uke! Klem Cathrine :-)

Mette sa...

Velorganisert skap, ja!

Det skjerfet blir lekkert. Her har jeg et babyteppe pa pinnene - en venninne venter barn om et par maneder og det er like greit a sette igang for det gar ikke fort med masse flettemonster etc... Men jeg har strikket masse sokker I det siste sa det kjennes greit a bare lage ett eksemplar av noe! Vil helst ga los pa noe nytt og ikke gjenta det jeg har gjort...! :-)

Anonym sa...

Hei😄
Det skjerfet du strikker blir veldig pent!!
Akkurat nå strikker jeg en skappeljakke til datteren min. Hun ga bort den forrige til sine to romvenninner i Reims. Leiligheten de hadde var iskald, så den ble godt mottatt!
Jeg skulle ønske at jeg var like heldig som deg: Å kunne sitte på verandaen med strikketøy og kaffekopp😄

Ha det fint,
Mvh Rigmor Burmo