3. januar 2015

N Y T T Å R S A F T E N !

Begynte med deilig lunch, nedi havnen til Villefranche:



Når man er i Frankrike, ja da må man prøve moule med frittes, altså blåskjell, denne var basert på hvitvin og smakte veldig godt ! Porsjonen var faktisk så stor at jeg orket ikke å spise opp alt !

Derimot fikk vi tømt kannen med nydelig rosevin:


2014 siste kveld, ga oss en nydelig solnedgang over bukten her, mens middagen ble spist på huset.

Jeg hadde for anledningen ny sort kjole, som jeg hadde håpet å vise dere, men når man selv stort sett er fotografen, og man glemmer om å be noen ta bilder av enn selv, ja da ble det ikke noe kjolebildet av meg denne gangen:


Første nyttårsdag sto vi opp til strålende vær, igjen ! Vi skulle denne gangen prøve ut bussen, som tok oss inn til Nice:


Vi gikk gjennom en fantastisk barne park, som jeg dessverre ikke fikk med meg navnet opp....den endte opp her, på denne artige plassen med masse vann fontener og vannspill:


Gateglimt fra nevnte by og det mest kjente hotellet her Negresco:


Promenaden var stappfull denne fine dagen, og moro å se på folk - noen i pels (?? var vel +15 grader og mer i solveggen) til de som jogget og noen på rulleskøyter:


Vi tok lunsj ute denne dagen også, inni gamlebyen, før vi hadde en rolig kveld. Avreise mot Italia var 2 januar, og vi tok samme stopp på returen, en overnatting i Forte dei Marmi, før vi kom hjem Italia lørdag formiddag. 

Hadde ett møte på Villa Helena kl. 15.00 - spennende prosjekt på gang, vi har jo alltid 1 til 2 prosjekter på den eiendommen hvert år, skal nok blogge om det. 

Etter det bar det rett hjem til Bolsena, hvor vi nå bor, og der ventet det oss en (for en gangs skyld) hyggelig overraskelse ! 

Bare vent å se, dette var morsomme greier, og du som følger meg på instagram har nok alt sett en smakebit ! 

Takk for fin biltur min kjære, 
og takk til M og M for en utrolig hyggelig nyttårsfeiring, 
deilig med en mini ferie i Frankrike !


Fakta om Nice, ref wikipedia:
Nizza or Nice is the fifth most populous city in FRance, after Paris, Marseille, Lyon and Toulouse, and it is the capital of the Alpes Maritimes département.  Located on the south east coast of France on the Mediterranean Sea, Nice is the second-largest French city on the Mediterranean coast and the second-largest city in the Provence-Alpes-Côte d'Azurregion after Marseille
Population (2008) 344.875.

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Har du sett så nydelig...det er noe annet enn regnet som pisker på mitt stuevindu.

Elisabeth sa...

Jammen fikk dere med mye denne franske nyttårshelgen.
Tusen takk igjen for gjensynet med Nice. Byen jeg besøkte for 12 år siden. Fikk lyst til å sette meg på flyet igjen, når jeg ser bildene dine.

God helg, der sør. Er spent på de nye prosjektene i Villa´n.

Kjersti sa...

Koselig med bilder fra Villefranche og Nice! Jeg tok også bussen til Nice, da jeg skulle reise hjem i vår. Veldig greit, og litt gøy å farte sammen med lokalbefolkningen og andre innfødte :)

Anonym sa...

Beautiful pictures!!! With the cloudless blue sky it doesn't look like December...more like summer!!!

Jorunns hobbyblogg sa...

Helt nydelig dette og, snakk om å leve det gode liv
Heldige er dere!,
Jorunn