27. januar 2015

Hva syns du ?

Som tidligere nevnt her, holder jeg på med et skjerf ... i striper. Skjerfet skal strikker i 2 deler, dette for at man skal få den "taggete" kanten nederst. Første del er da ferdig, og jeg ble helt ærlig ... ikke helt fornøyd, syns liksom mine Missoni striper ble litt vel mye ustrukturerte:


Så da jeg begynte på del 2, tenkte jeg måtte prøve å ha system på stripene, ja jeg vet, det har sikkert noe med hodet mitt å gjøre, jeg må liksom ha det i struktur, helst like brede striper og avstander...som tenkt som gjort:



Da har jeg altså kommet halvveis på del 2, og tenkte jeg skulle sammenligne, da jeg oppdaget en feil, og den var ganske alvorlig:


Del 2 hadde blitt en "tupp" mer, altså bredere enn del 1 !! Hæ...hva har jeg så her gjort?

Tatt feil antall masker...vel uansett en av delene må rekkes opp, så det spørs bare hvilken. . . Selv heller jeg å beholde del 2, den bredeste av de og med symmetriske striper, er liksom mere meg da.....

Men, jeg ble jo litt nysgjerrig, hva syns du ? Den til venstre eller høyre?

Hvis du også syns det er en fargeforskjell, så stemmer det. Jeg har på siste del brukt mere av den mørkere grå fargen, del 1 har mer lysegrått i seg..........

Bare for å minne deg på hvordan Missoni skjerf ser ut, her bildet av mine to, som jeg er så glad i:



7 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Ja det der blir vel som med oss som strikker to høyrevotter...
Jeg liker ikke "spragler" så for meg er det peneste med det mørke, men jeg ville hatt det ei stripe smalere enn det lyseste... Vanskelig? Neida, men det liker jeg best. De brede litt litt mye :o) Ha en strålandes kveld videre. I morgen er det Link up party på bloggen min, vis gjerne fram skjerfet ditt der. *pling* Der var Surdeigsbrødene ferdig :)

Elisabeth sa...

Hi hi…
Ja jeg er vel for den mer ustruktrerte varianten av missoniskjerfet ditt.
Men følg din egen magefølelse. Begge ble flotte. Liker veldig godt teknikken. Er litt nysgjerrig på den kjenner jeg...

Fru Tunheim sa...

Elle melle...følg magefølelsen din. Den er som oftest riktig. Her omkring strikker "alle" Michael Kors skjerf i perlesteikk..

Jorunns hobbyblogg sa...

Begge er fine, så du kan jo lage to :)

..liker vel best den til venstre, siden du spør

Jorunn

Hobbybruket sa...

Velg det du liker best. Jeg liker det første og lyseste alternativet best, men tror det kommer til å bli lekkert uansett hva du velger. :)

Sylvia sa...

HEEEERLIG!!!!!!!
Kjære deg, Helen. Det er da to flotte deler til et skjerf du har laget, og begge to kan du bruke til ET skjerf. Du bare feller litt om litt på det bredeste, slik at de passer når du syr dem sammen på midten. Og et skjerf skal jo gå noen runder rundt en hals, det vil ikke synes at de er forskjellige, og det blir et kjempesjarmerende skjerf, ikke lik noe annet!
Så bra at jeg skrev innlegget mitt i dag, det handler om nettopp dette.
Det er bra nok!!!!
Ha en vidunderlig dag, kjære deg. Klem

Kjersti sa...

Åååå, jeg tror nok, som du skriver, at det mest er du selv som ser forskjell. MEN - det er viktig det, da! Vet jo selv hvordan det er når jeg flikker på en setning, for eksempel, for å bli fornøyd - selv om kanskje de fleste andre ikke ville merke forskjell. Følg magefølelsen din, sier jeg også! Jeg synes begge er fine, jeg - du er så flink!!!! Ha en strålende dag :)