14. januar 2015

Du vet du begynner å bli eldre....

.. når håndkremen du ønsker deg til jul, er Clarins age-control hand lotion. Et av mine favoritt merker, bruker blant annet, deres deo, sminkefjerner og dagkrem.



Håndkremen lover:

When it comes to anti-ageing hand care, Clarins has the answer. This lightweight lotion—with Mulberry and Grape extracts—helps lighten the appearance of dark spots, while protecting from future ageing with UVA/UVB sunscreens. Seals in moisture to help heal dry, red, patchy skin and strengthen nails. A formula so effective, skin becomes more velvety with every use. 

Ja, det har blitt viktig å "prevent age spots" - du vet, sånne brungule flekker man får på hendene sine....sånn som gamle damer har, tror jammen meg det heter leverflekker !! Uæææææææ.........

Denne smøres på hver kveld, og er derfor pent og pyntelig på nattbordet mitt, sammen med boken jeg leser for tiden: 


Ken Follett sin "Kjempenes fall" - så langt, har jeg virkelig kost meg med denne boken, og det er som du ser en murstein av en bok.

Så hva fikk meg til å tenke på fortelle om håndkremen min? Jo, denne kommentaren her, fra min venninne Kjersti, som kjenner meg godt:

"Glemte å kommentere det med at du var redd du ville få tørre hender... Måtte le da jeg leste det, så typisk deg å tenke på det!!! Men du har jo helt rett :)"

Forfengelig, moi....?........ ehhhhh..............

Ps, har (under nøye undersøkelse og veldig godt lys) funnet opptil flere bitte små flekker på hendene mine !!

13 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hi, hi, det var jo nesten som å se mitt nattbord, jo, bortsett fra at det er en annen bok og merke på kremen! Jeg bruker L'Occitiane håndkrem med levendel, og den lukter innmari godt! Det med flekker vet jeg ikke om den kurerer, men jeg skal vurdere den du bruker ved neste korsvei!

Tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg!

Klem Cathrine :-)

Fru Tunheim sa...

Velkommen i klubben...og bare vent, det stopper ikke der. Plutselig blir du veldig varm også.... Og forresten, den håndskremen er kjempegod.

Anonym sa...

Hei!
Vi leser samme bok,vi, Helen!!
Jeg liker den veldig godt!!
Ha det fint, hilsen Rigmor

Mette sa...

Hehehe... Nå har jeg fra naturens side alltid hatt fregner, spesielt på armene og litt på hendene... Håper fremtidens 'leverflekker' kan fortsatt bli sett på som fregner :-))) men håndkrem liker jeg selv om denne er ny for meg!

Heidi sa...

Sånn 200,- kroners håndkrem? Hehe, jeg sverger til Vaseline Intensive Care til under 40-lappen... ^^ Men så har jeg ikke leverflekker heller! Det er i så fall føflekker!
;-)

Elisabeth sa...

Er for sent for meg gitt. Flekkene er der allerede.

Meeen en god håndkrem er uvurderlig. Vinterstid et must. Flere ganger om dagen.
Min favoritt er den fra Dr Hauchtka som jeg kjøper på Helsekosten.

Sylvia sa...

Jeg har utrulig tørr hud, så jeg har alltid en krem eller håndkrem i huset. Jeg sverger til alt med olivenolje i, jeg.
De flekkene er ikke i mine tanker, jeg er mest redd for sprukket hud, for det er så vondt.
De små flekkene jeg har, er små brannsår......tror jeg ( panikk!!! )
Slike mursteiner av bøker elsker jeg. Jeg fikk en triologi til jul, de ligger klar. Men for tiden er det så mye jobbing, at jeg orker såvidt å strikke, så lesing kommer langt ned på listen, desverre.
Klem

Monica Gullesen Hansen sa...

Håndkrem må man ha, har flere liggende rundt i huset + i veska. Siden det er mannen som kjører er det kjekt å smøre seg der, da må jeg jo sitte i ro likevel ;o) Jeg har solgt kosmetikk og hudpleie over lang tid og det aller viktigste skjønnhets tipset som er å gi er å smøre nok og ofte, overalt. Hydrert hud ser ALLTID bedre ut, uansett. Ha en strålandes dag.

Bente sa...

Helen, finner du mange små flekker så er det nok fregner. Det får du av den deilige italienske sola hi hi hi..
Det er alltid deilig med en god krem. Fikk jo en av deg til jul.
Så, rar igjen vi leser samme bok. Den finn jeg av E til jul. Litt av en murstein, jeg har den innbundet. Første boken i en triologi. Så her er det mye å lese.

Thing sa...

Bok og håndkrem på nattbordet her også.
Men jeg bruker Cosmica sin håndkrem
Rich Care handcream med canolaoil og Q10.

Beste jeg har prøvd, så da sverger jeg til den....
Lukter godt gjør den også.

Jeg tenker litt på det her med å bli gammel fortiden.
Har jo runddag i neste uke... Iik!
Grusomt...

Å jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil bli en gammel dame (når den tid kommer)
som lukter "gammel dame".. haha..
Jeg vil bruke gode produkter både for hud og hår,
og ikke minst fortsette å bruke lette og friske parfymer.
Ungdommeligheten lenge leve ❤️

Krysser fingre for at man ikke automatisk liker
"gammelkjærringparfyme" når man blir eldre :o ;)

God helg da Helen! =)

Anonym sa...

I use hand cream so many times a day that, my hands should be like velvet and look like they belong to a 20 year old...HaHaHa!!!! Oh well...we can but try!

Kjersti sa...

Tørre hender er jo så ubehagelig!!! I-landsproblem, jada, men allikevel... når det finnes håndkrem så finnes det håndkrem! Og jeg har en på hvert bad, en på soverommet og en i veska. Ulike typer, det finnes mange gode. Jeg smører meg maaaaaange ganger om dagen!

fruentimmeret sa...

Vi skal sammenligne hendene våre ved neste treff, Helen!

Jeg er nemlig veldig dårlig på å huske og smøre meg. Da skal du virkelig få se forskjell ;.)

Blogginnlegg om håndkrem engasjerer ser jeg. Hehe