15. desember 2014

Me juksar litt....

Dere husker hvem som sa det? Mens, hun kokelerte på fjernsynskjøkkenet !

Nå har jeg også jukset litt, jeg prøve-jukset strikke prosjektet mitt i helgen, på lille prinsessen, selv om den ikke var helt ferdig. Var litt redd kjolen ikke ville passet henne, fordi hun har vokst så mye i det siste:


Men, joda - denne passet og litt å gå på også.

Farfar og go'jenta hadde så fine kosestunden sammen, se bare her ! Legg merke til den fine lille "gummistrikk" håndleddet hennes:



9 dager igjen til jul og jeg rakk å bli ferdig. Nå lurer jeg på om jeg rekker å strikke luen, som hører til, tro?


Jeg jukset litt til, avslutningen som sto oppført i oppskriften til Dale garn baby, fikk jeg ikke til å bli fin, så jeg laget min egen variant.

Tenkte på min bloggvenninne-strikke-Sylvia, som alltid sier;
Jeg bare finner på underveis !
Vel, da må jeg vel kunne finne på en liten avslutning tenkte jeg,

Hele kantingen ble da heklet, sånn at det liksom ble litt "blondeaktig" var tanken min. Søte rosa hjerte knapper ble sydd på, og da var jeg jammen ferdig med alle julegavene mine !!


Luen ble strikket ferdig i romjulen, og ser ut til å passe:
 

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Næmmen, ferdig alt med den skjønne kjolen. Og jammen ble den fin, både med og uten innhold.
Jeg må jo si SMELT når jeg ser den lille Prinsessa som skal ha den, da. Noe så nydelig. Og herlige bilder av bestefar og lilletulla. Der er det virkelig kjemi, mellom de to.
Så flink du var til å jukse. Flott at du lærer litt, he he..... Du ser vel at det går an. Og da får plagget en helt personlig vri.
Og så var du ferdig med julegavene!!!! Ja, det kunne jeg ønske at jeg også var, sukk!
Klem

Bente sa...

Så vakre bilder og T og lilletulla. Koselig med en jente som kan få søte kjoler. Du er virkelig fink Helen.
I kveld har jeg pakket inn julegaver. Noen hjemmelagde og andre kjøpte. Kunn en igjen å kjøpe i morgen. Det blir nok Lego til Eskil. Han ønsker seg jo også en stor klem, og det skal han få.

Jorunns hobbyblogg sa...

Å så hærlige bilder, tror den kjolen blir helt topp!!

veldig greit å lage sine egne varianter, det gjør jeg ofte også
- må la kreativiteten få litt spillerom.

ha en fin førjulsuke
Jorunn

Fru Tunheim sa...

For en aldeles nydelig prinsesse og hun ser ut til å være på alder med Elen? De er jo bare til å spise opp.

Enda godt kjolen passet. De vokser jo nesten fortere det første året enn man klarer å strikke.

Mette sa...

Den ble jo kjempevellykket! Well done, you!

Anonym sa...

The dress is beautiful...I am most impressed! You are so clever to knit beautiful things!

Monica Gullesen Hansen sa...

For de som rir er Ridevotter et must, det går ikke med vanlige votter, da får dem ikke holdt tømmene riktig :)

Ja tenk de valfarter til en garnbutikk, herlig syn. Håper den overlever.
Heldigvis fler og fler rundt meg som strikker, glad for at jeg kan hjelpe og inspirere dem.

Neste prosjekt er tova dame votter. Lager mønster selv og da blir det å strikke og redigere på neste par. Blir bra til slutt. Da veit jeg at det funker for mitt garn og min maskin, like viktig begge deler. For toving er risikosport.

Kjolen er bare utrolig skjønn, så morsomt å strikke småplagg.

Ha ei strålandes uke videre.

Elisabeth sa...

Strikkekjolen ble supersøt, Helen. Det gjorde seg flott med den hvite blondeheklekanten.

Hi hi.. jeg har også Sylvias ord i bakhodet innimellom ang improvisering, samt ikke være så streng med det ferdig resultatet. For "Det er jo hjemmelaga" som S sier ;)

Nydelig Bilder du har tatt av bestefar og den lille tulla. <3

Ferdig med gaver? Neida. Fokuset er andre steder akkurat nå.