12. desember 2014

Hils på Bertil !

Han er min reddende engel denne julen.


Faktisk kjøper jeg ferdig deig hvert år, men gjerne fra forskjellige steder, og i år ble Bertil med meg hjem fra Rimi;


Han dugde bra til jobben:


Lukter godt i hele huset, og vips var peppekakene i boks ! Stilton ost har jeg kjøpt med fra Edinburgh, leste at de passer bra med pepperkaker, og med en hobby gourmet i familien, som kommer julaften, er det jo moro å ha det lille ekstra til han.


Tør jo nesten ikke spørre, om du lager din egen pepperkake deig ?

For den gjengen her inni blogglandia, tror jeg gjør nettopp det, men noen må jo kjøpe med seg Bertil hjem også, ikke sant? Han duger for meg, så ja, kan anbefale han !

Her kommer julestemning krypende og luktende inni huset, og jeg koser meg med akkurat det ! Neste uke begynner julebordene, men før det litt familie besøk her i helgen.

Ønsker deg en riktig så god helg. Har du planer?

8 kommentarer:

Sylvia sa...

God kveld Helen
Jammen var du kjapp med bakingen. Jeg lager som sagt min egen pepperkakedeig, en den kjøpte er også god ( har smakt den.... ) vi har visst de samme formene, vi.
Planer? Frihelg denne helgen, herlig! Og i morra vil jeg gå på etpar julemesser her i byen, før vi drar på Julebord med jobben til Mannen. Blir sikkert hyggelig.
Ellers er det jobbing frem mot julaften.
Nå er det strax senga for meg. Er sååå sliten!
Ha en fin helg, og kos deg med pepperkakene. Klem

Fru Tunheim sa...

Mmmm.... pepperkaker og blåost er nydelig. Vi bakte pepperkaker da jentene bodde hjemme, men ikke nå lenger. Når Elen blir litt større må jeg nok finne frem formene igjen. Du kan jo gjette om jeg kjøper deigen eller ikke..ha,ha,ha... Uansett så er kjøpedeig helt ok.

Bente sa...

Hei du. Pepperkaker baker jeg ikke lenger, gjorde det da jentene bodde hjemme og da var deigen hjemmelaget. Og så bakte vi alltid pepperkakehus som vennene var med på å rive etter jul. Det var en hyggelig tradisjon.
I år har jeg laget glutenfrie pepperkaker med I. Han er 9 år og har cøliaki. Den deigen ble kjøpt i Sverige for her er det vanskelig å få tak i. Gutten ble superfornøyd.

På veg hjem fra Kongsvinger igår måtte vi bilkortesjen med Malala. Så jeg fikk se den igjen hi hi.
Ha en fin helg. Her er ingen store planer. Deilig.

Thing sa...

Mmmmm....
Vi har også kjøpt deiger i år (men også laget selv)
Det har blitt noen runder med pepperkakebaking allerede.

Og det blir en runde til i morgen =)

Gooooood lørdag vakre Helen ♥

Monica Gullesen Hansen sa...

Ja jeg kjøper min ferdig, aldri Bertil da, for han har jeg vært gift med..
Her er det bare unga som baker pepperkaker, jeg tar det andre. Idag er det Luciabesøk hos familien, så det er koselig. God lørdag

Jorunns hobbyblogg sa...

Bertil er nok helt grei, ifunker som bare det.
Ikke bakt noe enda, venter student datter kommer hjem, så da blir det førjulskos i alle varianter

Helga startet med førjulskos hjemme her med gode kollegaer, fullt hus, Prosecco og masse latter :)
I dag en tur på julemarked og Eidsvoll bygningen, kan anbefales!
I morgen ut og gå tur, rulle duker og så julekonsert

Ha en fin kveld Helen
Jorunn

Anonym sa...

Fantastic idea...wish that had been possible when I used to bake hundreds of pepperkaker, plus five other kinds of Norwegian Christmas cakes!!!!!!!!! I am sure they taste delicious!!!

Åshild sa...

Jeg har aldri kjøpt deig. Tør nesten ikke tenke på hva den deigen er tilsatt for å kunne ligge i en plastboks i romtemperatur i mange uker. Min oppskrift finner du her: http://www.gardsjul.blogspot.no/search/label/Pepperkaker
Ikke vanskelig i det hele tatt og kjempelett å kjevle. Smaken bærer selvsagt preg av masse sirup og fløte.