11. desember 2014

13 dager til jul !

...og jeg må bli ferdig med denne lille kjolen, som ligger til venstre her i sofaen, sammen med strikketøyet til Elisabeth til høyre....hun har bloggen ord over grind....


... og litt lenger bort, nok en julegave, som Sylvia strikker på !


Så hvor er jeg ?

Jeg er på bloggtreff-lunsj - hos Sylvia, med bloggen Kanel og Sukker ! Dette er en fargerik og kreativ dame, og ikke bare det - hun er rå på baking også !!

Vi var så heldig å få servert hennes hjemmebakte foccacia brød, som hun hadde laget på morgenkvisten før vi kom:



Deilig lunsj, morsom prat, og ikke minst strikkeprat, men når sant skal sies....vi strikket veldig lite, damer ??


Måtte trekke på smilebåndet, da Sylvia viste meg litt rundt i huset, i ett gjesterom lå ett halvstrikket teppet, på sofaen lå den ene julegaven vist på toppen her, og ved siden av noen votter, i kjelleren kunne hun nok ha startet sitt eget garnutsalg, så mye garn hadde denne damen på lur !

Og selvsagt en haug med bestemorsruter, som var begynnelsen på ja, nok ett teppe, og kunne samtidig vise meg ett ferdig teppe i kjellerstuen, men det teppet skulle vist bli ennå litt større !

Ja, hun hadde nok prosjekter til ut neste år spør du meg, og jeg...ja, jeg må bare blir ferdig med min bitte lille 1-års kjole til min kjæres barnebarn...har jo kun forstykket igjen, så den blir nok pakket inn til julaften, men jeg har vært så treig.

Tusen takk Sylvia, for en god lunsj, så hyggelig å se dere igjen damer ! Samt tusen takk til Elisabeth for Kjosa lefser og hjemmelaget pickles, det skal nytes i helgen :)

Måtte ta bildet av dette flotte sjalet, som lå lett henslengt ved utgangsdøren, grunn:
Sylvia har katt, og jeg er allergisk mot katter, og dette sjalet er kattens absolutte favoritt, kan jo forstå det:


Tilfelle du lurte, nei akkurat dette har ikke Sylvia strikket selv, jeg vet det er en venninne som har æren, men wow så flott det er !


4 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei kjære Helen
Tusen takk for besøket i dag. Vi hadde det så koselig, og synd at tiden gikk så fort. For vi fikk jo ikke strikket så mye, egentlig. Sånn er det når snakketøyet tar over, kremt!
Jada , jada, det Er normalt å ha så mye på gang, og det var da ikke så mye garn jeg hadde, var det vel? Vet om mange som har mye mer enn meg.
Nå har jeg kommet meg hjem fra jobb, og kjenner jeg er sliten i føttene. Atter en lang dag på jobb i morgen, og SÅ er det helg. Det skal bli godt.
Så håper jeg vi ses igjen på nyåret. Stor klem.

Fru Tunheim sa...

Ser ut som et hyggelig treff med supre damer..

Monica Gullesen Hansen sa...

Så herlig, leste hos Kanel og Sukker også. Godt dere kan kose dere, litt venninne input trenger man alltid.
Ha en strålandes dag videre

Elisabeth sa...

Kjære gode Helen og Sylvia.
Tuuuusen takk for en superhyggelig lunsj. Dere er bare herlige!
Stor klem til begge fra meg, som gleder meg til neste gang vi treffes.