9. november 2014

Hagearbeid.....


.... må også til selv om vi er i november måned !

For tiden bor vi i Bolsena, men har drevet og gjort klar Villa'n, da min kjære får besøk av 2 karer imorgen. Så da skal de bo her !

Så en av mine oppgaver her om dagen, var vår carpark. Som er dekket av eføy, og brått de siste ukene har fått skudd som henger over alt under taket, lange skudd ! Jeg vil ha disse oppå taket, som er av siv.


Så da må jeg opp på min lille krakk, og rett og slett dytter hver enkel gren gjennom sivtaket, så de vil fortsett og dekke til hele taket med grønn eføy ! Bare de får litt hjelp med hvor de skal vokse hen.

Blir så flott syns jeg.


Den er ganske bred denne carparken, plass til 4 biler. Så her er jeg ferdig med første del.... og i skrivende stund er alt blitt tatt !


Nå må jeg sett meg ned å lese litt på italiensk leksene mine, har hatt 3 timer nå med Teresa,og ny time venter meg imorgen !

Da gjenstår det å pugge tall, kommer liksom ikke lenger enn til 30...og det er litt upraktisk når folk spør hvor gammel jeg (ikke ofte det skjer, men av og til) og jeg greier jo ikke si 49 !!

Men, nå skal jeg lære meg det og.......... tilfelle du lurte, 49 er altså: quarantanove, som jo er bedre å huske enn hvis jeg skal si født i 1965, som er: mille-novecento-sessanta-cinque, ikke sant?

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det ser veldig fint ut med det eføydekkede taket....enda godt di ikke er 50 enda...det er ikke noe å trakte etter, men alternativet er dårlig.

Sylvia sa...

Heisann Helen
Så flink du har vært da, som dyttet all den eføyen opp. Tenker nok du kjente det i ermene etterpå, jeg.
Eføy er så fint, men den vokser villt.
Jammen er du blitt flink med Italiensken din. Det er greit å ha et mål, vet du.
Nå sitter jeg å lader opp til en uke full med masse gjøremål, jobb, baking, og andre ting. Tenker jeg er ganske sliten til helgen igjen, som avsluttes med en vennemiddag. Skal bli koselig.
Ønsker deg en fin uke. Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Fint med frodig eføy
Og bra med italiensk kurs, men uansett kan du vel bare si at du er 30+ såpass må jo en italiener forstå ....

Ha en aldeles strålende uke
Jorunn

Elisabeth sa...

Eføy er så flott. Og der har du jammen hatt litt av en jobb.
Som du vet har vi en gammel eføy som slynger seg oppover furua, her i Miacasa. Tror jammen jeg skal gå ut i regnværet, og plukken inn noen greiner for å pynte litt opp på lysfatet som står på bordet.

Lykke til med italienskleksene dine. Du er flink!