13. november 2014

A room with a view !

Er gjort klart til min venninnes ankomst imorgen !

Vi er da i vårt lille hjem i Castello'n, og der er det kun 2 soverom. Gjesterommet her, var i sin tid mitt lille kontor, inntil min kjære trengte mer plass til sitt hjemmekontor. Dvs han trengte sengen her til avlastningsbord ! Men, nå er alle papirene ryddet vekk....tro hvor?

Ihvertfall, dette rommet er mitt engelske soverom, og jeg har nok vist det til deg før.

Tapet og fargene her er Laura Ashley, med det morsomme navnet: Duck egg blue.
Ja, det er jo også en måte å beskrive en blå farge på. Den er faktisk litt det vi ville kalt, blå/grønn, og veldig delikat syns jeg.


 Så klart har jeg Union Jack-pute - som det engelske flagget heter:


"Good night, sleep tight" speilskiltet, fra samme sted:


Fikk sydd gardiner i tilhørende stoff, i Newcastle.

Hun har sovet i dette rommet før, og liker så godt å se ut av disse balkongdørene, som viser deg utsikt utover hele innsjøen, Lago De Bolsena.

Sist sov hun med dørene åpne, og kun med skoddene for, men nå er vel det litt kaldt nattestid, tror jeg, dog i det siste har vi hatt +14 grader om natten.


Klart jeg måtte ha en liten italiensk detalj også, denne lille figuren her på veggen, med lubne små kjeruber:

Fant dette på nettet:

Kjerub, brukes i Det gamle testamente om Guds sendebud og voktere av helligdommer. De mytiske vesenene omtales oftest som bevingede, men beskrivelsene av kjerubene er ikke enhetlige.



Har akkurat sjekket været for helgen, og de melder regn lørdag og søndag, så nå er jeg veldig spent på om det stemmer ??  Noe planer er lagt (såklart), så blir det regn, ja da får vi bare ta med oss paraply da....

Velkommen skal du være M - gleder meg til å se deg her igjen, så sees vi imorgen på Fiumicino flyplassen hvor jeg henter deg :) og til dere andre, sier jeg litt tidlig: God helg !


PS, tusen takk til dere som har gitt meg fine tips til København spisesteder. Hva jeg velger, tja det får dere nok se i ett "postkort" tenker jeg...

10 kommentarer:

Bente sa...

Du gjør det så hyggelig Helen, vakkert rom. Og så bli mottatt slik, jeg vet det er topp hos deg. Da er det noen som reiser hjem imorgen og en ny gjest som kommer. Forstår dere skal hygge dere i kveld. Jeg skal ha med med en losjerende venn på torsdagsquizen. Så tar vi nok et glass bobler før vi går.
Hils alle gutta.

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så koselig at du besøkte og kommenterte bloggen min :)
Har jo lest om livet ditt lenge *beæret* .
Kan jo ikke annet enn å beundre det vakre rommet, klart hun føler seg velkommen her, gjesten din.
Ha en strålandes dag videre.
PS jeg er også veldig glad i de keep calm.. Takk for info om dem, det viste jeg ikke.

Fru Tunheim sa...

Heldige venninne som skal ha noen dager i Italia...jeg husker best Laura Ashley fra slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Da var det skikkelig hot..

Jorunns hobbyblogg sa...

Å så fint, veldig stilig med gardiner og tapet i samme mønster.
Gjesten din må jo få det som en dronning her :)
God helg og kos deg
Jorunn

Siddis back home sa...

Nydelig, heldige den som er gjest hos deg!

Elisabeth sa...

Duck egg blue er en vakker blågrønnfarge.
Heldige er den som er gjest i slike omgivelser.

Kos deg med venninnebesøk, kjære du. Og gooood helg!

Thing sa...

Heldig venninne!
Vakkert rom med nydelig utsikt =)

God helg!

Kjersti sa...

For et koselig rom å få lov til å bo i! Regner med dere koser dere nå :)

Anonym sa...

The room looks so lovely and very inviting!
I remember I was with you when you chose the curtains at Laura Ashley.

Anonym sa...

PS: I also have exactly the same Union Jack cushion in the conservatory...I love it!