30. oktober 2014

iPhones eget språk....

... du har sikkert opplevd det. En sms du skriver, og ord korrekturen gjør om - noen ganger rett og noen ganger absolutt ikke, til det ordet du ville ha, men forsendt sms er alt på vei!

Vel idag hadde jeg en sånn sms-opplevelse, gudskjelov var den til min kjære, men likevel....

Jeg hadde vært hos Marco og hans bensinstasjon, får å få bilen vasket samt fylt bensin. Så etter endt ærend, skriver jeg følgende sms til min kjære:

"Da er bilen strøken ! Tenkte å beføle vinmannen vår, skal kjøpe inn en kasse med bobler".

Ser du feilen ?

Ja, jeg hadde absolutt ingen planer om å beføle vår lokale vinmann, men besøke !

Måtte le høyt da jeg så dette her, og hva min kjære svarte?

Å....? 

Tror han fikk seg en latter han og...
Har du fått noen morsomme sms?

8 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,ha....det gjelder å ha tungen rett i munnen når man bruker ordboken...

Olavs Blogg sa...

He he. Har nok vært ute for noe lignende, men ble lei dette at ordboken ville forandre litt her og der, så jeg slo av denne funksjonen. Man måtte være så påpasselig, ellers kunne det gå slik som med deg, og det hendte vel i ny og ned. Men nå er det avslått, som sagt.

Sylvia sa...

He he...nå fikk jeg meg en god latter Helen.
Ipaden min oppfører seg på samme måten.......fryktelig irriterende. Men morsomt for noen.

fruentimmeret sa...

Hahaha, ler av den :-)

Autokorrektur er ofte veldig irriterende, men versjonen din var morsom.
Tipper T stusset et lite sekund eller to da han leste meldingen din. Godt han ikke er av den sjalu typen. Hihi

Elisabeth sa...

Ho ho ho ho….
Den ordstavingskontrollen gjør noen artige valg av og til ja. Kommer ikke på dem nå bare.

God helg, Helen!

Kjersti sa...

Ha ha, kjempemorsomt!
Det som forundrer meg, er at ordforslagene ofte går litt i retning "på kanten"-ord, uten at jeg kommer på noe eksempel akkurat nå. Ditt tilfelle viser det jo, egentlig - man skulle tro besøke er et mer brukt ord enn beføle. Men altså ikke for iphonen, he he!

vimza sa...

hahahaha:) jeg flirer så jeg griner her ved kaffekoppen :-) Men ja utrolig irriterende.
Jeg skulle engang sende mail fra min kjære Iphone til en kunde, huff jeg blir flau av tanken. Jeg tør ikke skrive hvilke ord det som ble erstattet men de var i aller høyeste grad grove og forferderlig pinling.
Heldigvis så jeg feilen rett etter sendt mail så jeg fikk ringe å unnskylde meg. ALDRI mer har jeg sendt mail til kunder via IPHONE. :)

Anonym sa...

I am sitting here at my computer and having a good laugh!!!!