6. oktober 2014

Hyttetur !

Søndag morgen, sto jeg opp fra køyesengen her, som vi sov i ... jeg nederste (såklart) og min kjære i topp etasjen.

Vi var på hyttetur hos gamle venner, tradisjon å komme opp hit en gang i året, som regel sommerstid, men det rakk vi ikke i år, så da ble det en vakker høst tur opp hit.

Jeg er alltid litt nervøs for min kjære, når han skal sove oppi her....redd han skal glemme han er i "toppetasjen" og gå rett ut av sengen.........så denne natten sov jeg dårlig, mest fordi forkjølelsen som hadde prøvd seg på meg hele uken, brøt fullt ut !

Uten tvil lå jeg på "anke", for jeg våknet opp ett brøkdels sekund før min kjære, midt på natten, som sier:

"Hvor er jeg"?

Stakkars han kjente seg ikke igjen der oppe...hehe..


Denne nydelige utsikten har vi fra stuevinduet, høstens gulfarger var overalt å se:


Denne hytten, eller rettere sagt, hyttetun, er innredet akkurat sånn som de ble i gamledager ! Ingen moderne interiør detaljer her, nei..... her er det utskjærte bondemøbler, reinsdyr fell på veggen. Bare se på tømmerveggen, her snakker vi real tykke stokker:



Ja, er ikke dette typisk norsk, så vet ikke jeg:


Såklart har vi skogens konge på veggen:


Jeg liker å komme hit, det er en egen stemning, noe sært norsk (på en positiv måte) - som minner meg litt om gamle hytta mine besteforeldre hadde, den var vel også fra 1880 tallet hvis ikke jeg husker feil. Dette stedet er nå i tredje generasjon, godt gjort å holde det i familien syns jeg.

Som seg hør og bør, fjellvettregelene:


Takk, fine Aase og Gunnar for nok ett hyggelig treff på hytta deres! 

Nå skal jeg krype opp i sofaen her hjemme, og håpe denne feberen gir seg, liker ikke å svette altså......arg.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely pictures!!! Had a little laugh when I read that Terje asked where he was during the night!!

Sylvia sa...

Herlighet, for en koselig hytte dere har vært på! Der hadde jeg iallefall hygget meg gløgg ihjel.
Men, jeg hadde valgt overkøyen, for jeg hadde heller sovet dårlig ved å ha min mann ( på over hundre kg) liggende i køyen over meg.....tenk om det knaket, og han datt ned? Da hadde jeg blitt drept! He he
Stakkars deg som har blitt syk, da Helen. Jeg er glad jeg bare var syk en uke, så er jeg ferdig for i år " bank i bordet". Ta mitt råd : en liten cognac før du går til sengs. Det hjelper. I promise.
God bedring til deg. Klem

Fru Tunheim sa...

Det var virkelig en gjennomført hytte og hyttetun.... Høsten er jo så flott den også og særlig i slike omgivelser.

God bedring til deg. Ikke noe kjekt å ikke være i form.

Elisabeth sa...

Heisann.
Jeg fascineres av stein (som du vet) - men også av gamle tømrede trehus. Tenk om slike vegger kunne tale?
I feriehuset vårt i Romsdal vet vi veggene er tømret. Nå er de isolert og kledd inn. Har lyst til "å kle av" en av veggene i stua, og la den være en del av interiøret. Jeg liker det rustikke.

Ser ut som en hyggelig hyttehelg dere har hatt :)
Men dumt at du har blitt syk da vennen. Pass godt på deg selv med ovnsvarme, varm drikke og pledd.

Kjersti sa...

Dette ser superkoselig ut! Og jeg liker godt vesten du har på deg på bildet - den ser nusepusete og varm ut! :)