22. oktober 2014

Fine dager i Norge...

... rakk vi de 3 ukene vi har vært hjemme denne gangen. Sitter her og tenker litt gjennom hvor vi hadde vært, og fant ut at vi rakk jammen meg endel byer i Norges land denne gangen, se bare her:
  1. Oslo
  2. Kongsberg
  3. Skjærhalden
  4. Fredrikstad
  5. Strømstad (snarvisitt, shopping)
  6. Bergen
I skrivende stund har vi kommet tilbake til Italia, reiste ned hit fredag som var, og her har det ikke vært fine dager ;( Vi ble møtt av ikke så hyggelig syn - i noen av hjemmene våre....orker nesten ikke fortelle det.

Men, kan vise dette synet som møtte oss i Bolsena;



Ja, her hadde det vært vann lekkasje ! Det nesten dryppet ut av veggen her....

Gudskjelov, var det ikke kommet inn i selve boligen vår, kun hele trapphuset var vått....

Så de første dagene gikk til å bare å komme i orden. Mandag reiste min kjære på jobb-tur, og jeg begynte dagen (etter å ha kjørt han til flyplassen i Roma) hos forsikringselskapet. Litt kjedelig å være gressenke i slike stunder, men sånn er det gode livet i Italia, sin bakside. 

Det er jo fremdeles litt gammeldags her i Italia, og det har jo sin sjarm til tider. Blant annet når man skal til forsikringselskapet, kravet fyller man ikke inn via nettet og mailer inn. Nei, man har ringt å avtalt møte, så når vi ankommer, ja jeg må jo ha med tolken min, ligger alle papirer klare for meg. Hun fyller ut alt, og jeg kun signerer, og skal få besøk av takstmann...en dag....til uka, eller neste uke..vel det vet jeg ikke ennå.

Hadde også tidlig møte på Villa'n tirsdag morgen, viste seg at alarmen der brått ikke ville fungere. Men nå er den fikset, og jeg tror kvoten får forbanna kjipe oppgaver er brukt opp dette året. Det får da være grenser på hva vi skal gjennom i år? 

Jaja, leste følgende horoskopet i ELLE (løve):

"November vil by på spesielle opplevelser i forbindelse med biler, mekanikk eller transport. Den store lykkebringeren Jupiter er i tegnet ditt, og gir deg masse mot og styrke til å ta tak i de oppgavene som dukker opp i hverdagen. Du har hellet med deg i rettslige eller juridiske saker".

Må vel takke Jupiter da, for all styrken jeg får til å gøyve løs på oppgavene, og håpe at hellet vil stå meg bi i forsikringskravet mitt ! Samt at ikke noe skjer med bilen, ref. nevnte horoskop.

Til da, ønsker alle en god dag - uten store problemer og vanskelige oppgaver !

Jeg skal faktisk kose meg på en bursdags feiring, til min australske nabo Noel, ja Bente du vet hvem han er, hans nye kjæreste fyller 60 år - og solen skinner, så jeg tror dette blir en fin dag !


3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Jaaaa....jeg håper du har hatt en fin dag!

Bente sa...

Å Helen nå har det vært nok for dere. Og hva er det med vannlekkasje i castello'n? Håper det ikke ble for mye skade for dere.
Her går dagene med fortsatt flytteesker, E har jo det meste vettu. Nå er ihvertfall mine rom klare for så vidt.
Håper dagen med å feire Noels kjæreste ble bra. Jeg vet jo at omgivelsene er perfekte.

Sylvia sa...

Å, herlighet Helen. Det var vel litt mye for dere nå, synes jeg. Det er nesten som om : å få lov til å ha en hyggelig tur til Norge, må straffes med litt ulykker og ekstrajobb i Italia.
Håper alt ordner seg, og at horoskopet ditt stemmer, bare ikke med bil......
Selv har jeg sovet som en Gud i natt, etter dager med søvnløse netter. Egentlig skulle jeg i skrivende stund vært på vei til en venninne på jentestrikketreff. Men jeg utsetter det litt, og kommer litt senere. Må våkne først :)
Lykke til med dagens program. Husk å hvile litt også, feks med kaffe og et strikketøy.
Klem