27. oktober 2014

Den som venter på noe godt....

.... venter ikke forgjeves !

Er da setningen jeg trøstet meg med idag en fin mandag, når rørleggeren ikke dukket opp kl. 09.30, som var avtalt da han glemte å komme lørdag.

Men sa han istedenfor skulle komme kl. 13.30, noe som på italiensk klokkeslett endte opp med å bli (kun) en time forsinket, altså han kom 14.40...ikke verst?

Jeg nyter fint vær om dagen, med sol og blå himmel, dog kjøligere i luften nå, noe jeg faktisk syns jeg deilig. Men, kun strikkejakke som ytterplagg, kåpen min er ennå ikke i bruk.

Så avgårde jeg gikk søndag, på en fin liten tur, alene, jeg gikk i mine gule joggesko, blir jo glad bare å se på dem.

Jeg gikk litt i utkanten av Castello'n, borgen, hvor vår lille bolig ligger. Det er den vakre innsjøen, Lago de Bolsena du ser i det fjerne, og så klart masse oliventrær, området her er kjent for olivenoljen sin:


Gjennom denne portalen til hovedgaten, som strekker seg gjennom lille byen, Bolsena:


Gikk ned til vannet, som lå helt flatt med litt disig sol over seg, søndag er folk opptatt med å lese avisen, og jeg går rundt med kamera og fotograferer dem i smug:


Snur jeg meg, ser jeg opp den flotte alleen, som nå bærer preg av høstfargene, og løvet som ligger på bakken:


Tilbake opp i lille byen, hvor jeg fant i ett av de mange smugene, ett nytt "ansikt" i muren, syns disse er så festlige, tro hvem som lager dem?


Her Palazzo Monaldechi, min nabo, vårt lille huset ligger da vegg-i-vegg til dette flotte, store bygget, hvor jeg nå har sikkert blitt kjent i hele borgen for å hatt vannlekkasje inni salen i 3 etasje....jaja.....shit happens.

Føler meg veldig heldig, som får bo i slike magiske omgivelser, i dette lille italienske samfunnet !


Den hyggeligste overraskelsen jeg fikk her om dagen, min aller kjæreste venninne, har bestilt seg tur ned hit (mulig hun tenkte jeg trengte litt oppmuntring) så hun kommer ned om knappe 3 uker, gjett om jeg gleder meg til det besøket - og for å virkelig ha noe å glede seg til, har vi bestilt oss en liten storby ferie og det allerede siste helgen i januar, og før det er det jo jul, så mye å glede seg til :)

6 kommentarer:

Bente sa...

Takk for turen Helen, det er jo kjente omgivelsene for meg. Ser for meg at du (og jeg) går tur. Er nok deiligere å gå tur når det ikke er så varmt. Veldig hyggelig å få besøk også da. Det er virkelig noe å glede seg til.F gleder seg også til gutteturen. Det er vel bare to uker til idag.
Snar november og der nærmere seg desember.
Vi må kanskje bestille til vår årlige treff?

Sylvia sa...

Heisann Helen
Godt du har humøret i behold, da. Og så morro at du får besøk. Det må da hjelpe litt, på den vannlekkasjen? ;)
He he.....sydlandske arbeidere er ikke å spøke med. De kommer når de kommer ( noen norske også, faktisk)
Fin tur du hadde. Det er jo så flott rundt der du bor.
I dag var det et mildt drag i luften, altså ikke kaldt. Og jeg tenkte med meg selv, at det var uvanlig på denne tiden av året. Og så deilig å slippe regnet som var i hele forrige uke. De sier det kommer tilbake, sukk. Innen da, er det bare å nyte.
Håper du får en fin uke. Klem

Fru Tunheim sa...

Om man velger å ikke legge listen så veldig høyt er det mye man kan finne å glede seg over i hverdagen. Det er en god egenskap.

Elisabeth sa...

Viktig å vite hvor man skal legge fokuset, når det "butter". Flink du!
Herlige Bilder du viser. Kan se det er høst hos deg også nå ja. Om enn mildene enn her.
Siste to døgnene har det blåst bikkjer og katter rundt hushjørnene her. Heldigvis ikke regn.

Javisst, vi må avtale treff i desember. Kom med et forslag i innboksen, kjære du. Lurt å være tidlig ute, så ikke det fyller seg opp for oss alle tre ;)

Tudeloo!

Kjersti sa...

Å kjære søte deg! Nå har jeg lest de siste innleggene dine, og jeg synes jammen synd på deg!! Så mye på en gang, det blir jo sånn "er det mulig?".??!!?? Nå håper jeg virkelig det holder!
Her hos oss får det også holde nå, synes jeg. I dag kunne vi egentlig sprettet champagne, for nå har oppbyggingen av kjelleren begynt, jippi!! I dag ble det lagt teppefliser i bode og kjellergangen, så nå er faktisk de rommene ferdige ( så nær som det elektriske, men pytt pytt, det er bagateller - vi har provisorisk strøm til lys). Det ser jammen ut til at vi kan ha alt ferdig før 1. desember. Jeg gleder meg til jeg ikke lenger har daglige punkter på min "gjøre-liste" som handler om septikk, vann, graving, forsikring, sanering, tørking osv. osv.
I kveld koser jeg meg med alenetid, mens vinden uler utenfor. Men her inne er det varnt og godt, stearinlys er tent og jeg har te og masse lesestoff!

Anonym sa...

So lovely to see pictures from Bolsena..looks so peaceful and cosy!