21. september 2014

Kaffepause.

En varm søndag i Bolsena. Vi gikk tidlig ut, hadde ingen planer for denne dagen. Hadde mer enn nok lørdag, før Villa'n ble overlatt til årets siste gjester.

Meldt varmt idag, så deilig å være tidlig ute, her ved vannkanten, og sitte litt i skyggen mens jeg nyter min cappuccino og noe søtt litt:


Klokken har ikke rukket å bli ti ennå og idag hadde vi en skikkelig morgen dis over innsjøen Lago De Bolsena, og litt sånn lummert-varmt. Mens vi satt der og stønnet litt over varmen, tenkte vi at disen går bort så hvorfor ikke ta en båttur litt senere på dagen?


På veien hjem igjen, var det ett lite marked her på torget:


Morsom gammel dukkevogn, må da være fra 1950 tallet ?


Denne gamle skrivemaskinen minte meg om min barndom, husker mamma hadde en sånn på skrivebordet sitt:


Vel hjemme fant vi at gradestokken hadde passert 30 grader !

Vi sjekket mailer, skiftet tøy, også dro vi ut igjen ned til havna, og på en liten båttur ! Jeg liker søndager, som ikke alltid er planlagte, brått finner man på noe likevel.....bare min kjære og jeg.

Håper din søndag også var fin ! Og kanskje ikke så varm......hehe

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Hørtes ut som en perfekt herlig søndag....fordi dere fortjener det.

Sylvia sa...

Helen, så deilig å bare sitte der med kaffen og nyte den deilige været!
Her er det et værskifte på gang. Masse vind, plutselige regnskurer, og et kaldere drag i lufta. Men vi må ikke klage, for hvilken sommer vi har hatt!!!! Og den har jo vart helt til nå!
For tiden er det masse jobbing og forberedelser til nyåpning av butikken på torsdag . Står faktisk klar til å dra ned nå, må bare drikke opp kaffen først......
Mulig det blir tatt noen underveisbilder i dag :)
Garnavdelingen blir iallefall flott kan jeg love deg!
Ha en herlig dag!!
Klem.

Thing sa...

Så herlig - og varmt!!!
Her er det 7c i dag og regn!
Skikkelig høstvær =)

Så jeg sitter her med masse tente lys
julemusikk og en stor kopp kaffe =)

Klem

Kjersti sa...

Kjenner jo igjen stedet du sitter med kaffen!
Er det ikke morsomt å gå rundt og kikke på gamle ting? Det å gjenkjenne ting man selv - eller foreldre eller besteforeldre - har brukt tidligere i livet er halve moroa med å få på bruktmarkeder! Høres ut som en deilig søndag :)

Anonym sa...

Looks so peaceful by the lakeside. Yes, I remember so well my typewriter from the 196O's it served me well, but it was fantastic when the electric typewriters came on the market,I think I must have been one of the first to buy one!